Gå til innhold

Noen med peiling på farger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Peiling er nå så, tror ikke jeg hadde fått meg jobb som malermester akkurat, men liker godt soverommet våres da :-)

Vi har faktisk brunt på veggene på soverommet. HAr en vegg med hvite klesskap, har hvite gardiner og hvite nattbord. Har også laget selv en sånn "sengestamme": kledde ei sponolate først med skum og så trakk jeg stoff over - den er ca 120 cm høy og stikker 10 cm utenfor sidene på senga. Den er hvit, grønn og brun i et slags mønster.. Og så har jeg ei slik Ikea Lack hylle (er ikke det det de heter?) i hvit overfor sengestammen (kommer virkelig ikke på det rette ordet for "sengestamme" heller, hehe!)

Skjønner du hva jeg mener? :-)

Hm...her er det bra tips å få :)

Skal pusse opp soverommet iløpet av året.

Tenkte å legge panel og male dette i en fin farge, fikk nesten lyst på brunt nå, men vi her eik seng og skuffer så da må det nok bli lyse vegger og farger ellers med brunt og sort tror jeg.

Kusina mi har 3 hvite vegger og en adventslilla med litt brunt i bak senga og det synes jeg også var fint.

Men tror jeg vil holde meg til nøytrale farger på veggene siden man heller kan gi farge med interiør :)

Annonse

Rødt er også kult, vurderer å male en vegg i stua rød som har spotter over seg, men tror det heller blir brunt siden det passer bedre til alt.

Men rødt passer jo og til mye og blir det helt krasj om noen år kan du bare male den igjen :) Nei, nå våkna Jørgen i sola.

Hva med lilla? Sånn burgunder-dyp-passe-lys-litt-knall-lilla ;) Det synes jeg er nydelig. Et par jeg kjenner har det på èn vegg(den senga står mot) og hvite vegger ellers. Og så har de lilla, grå og hvite gardiner, altså seks lengder totalt. Svart/hvite bilder på veggene, lilla stearinlys på nattbordene, og noen orkidèer(jepp, de er homofile). Nyyydelig! Det ønsker jeg meg =)

Hørtes ut som kusina mi sitt rom og de er ikke homofile ;)

Men lilla er veldig stilig, tror ikke det går gjennom heri huset da ;),

Tror det blir latte pluss beige/brun på en vegg her når panelen er oppe.

Men først skal huset males utvendig :)

Åhhh nå fikk jeg også lyst til å pusse opp soverommet!!! Bare et lite år siden vi pusset opp alt da, men ble veldig fristet nå. På soverommet har vi fargen lys Toscana, fin og lun farge, men er litt lei av den nå( har den også på gang, kjøkken og barnerom) så ikke rart jeg er litt lei nei!!! Men det med en farge bak senga hørtes veldig stilig ut :)

Jeg har ikke peiling, men har meninger! :-) Når vi skal bygge på, skal vi ha et soverom i duse toner, hvit og beigebrun. Evt har jeg også lyst til å driste oss til en lys turkis farge - men det er høyst usikkert. Nå har vi lyseblå/lilla vegger, det er i grunn fint det, men jeg er allerede lei det etter to år.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...