Gå til innhold

Første gang, og minst tusen spørsmål!


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har testet hjemme med 7 tester som alle er like overbevisende. Er 4+4 nå, og har begynt å håpe at dette skal gå greit! Skal til legen om 1 1/2 uke. Hva vil jeg få vite da egentlig?

 

Lurer på om det er flere enn meg som har termin i slutten av november, og som veksler mellom å kjenne at noe skjer, og at det ikke kjennes noe andeledes ut i det hele tatt? Er det meningen at vi skal merke noe særlig enda?

 

Var veldig kvalm i 3 og 4 uke, men nå har det liksom gitt seg litt. Samme med "mensensmertene". Håper det ikke betyr at det allerede har tatt slutt der inne?

 

Når kan jeg slappe helt av egentlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du høres akurat ut som meg, ene stunden har jeg mye menssmerter, ømme bryster o.l mens andre stunden har jeg ingening=)

er vel ikke meningen man skal kjenne så mye ennda tror jeg, annet enn at kvalmen kansje skal begynne å komme snart=P

 

skal til min første kontroll neste fredag, er 5+3 i dag og har foreløbi termin 22 november=) når har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke vært hos legen enda, men har regnet meg frem til ca. 27 eller 28 november. Håper bare det står til liv der inne, lurer så fært på om jeg eventuelt kunne merket det om det ikke gjorde det.

 

Tok du mange tester etter at du først fikk ja? Sånn etterkontroll liksom... he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tatt bare 2...en da jeg fannt det ut og en dagen etterpå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heluu!

hvorfor har dere fått timer så tidlig? er det for å få graviditeten bekrefta? for ikke mye anna de kan gjøre eller finne ut på den timen nemlig:o)jeg var tilfeldigvis hos legen i min 6.uke,men da for noe helt annet,og eneste han sa til at jeg var gravid igjen,var at da kunne vi jo like godt ta blodprøvene,så slapp jeg dette da jeg kom til kontroll i uke 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Innlegget ditt kunne like gjerne vært skrevet av meg, he-he :) Jeg er 4+5 i dag og merker stort sett ingenting. Tenker akkurat som deg at kanskje det har stoppet allerede der inne. Men prøver heller å tenke at alt sikkert er i sin skjønneste orden. Er veldig individuelt hvor mye man kjenner. Dette er andre gang jeg er gravid, og er like bekymret nå som sist.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og jeg er tredje gang og helt på tuppa når jeg leser om alle som mister her inne...virker jo som de er i hopetall jo:-O blir litt sånn tror det ikke før jeg får se det jeg,og inntil da så distanserer jeg meg på en måte litt fra det...sjøl om alle hcgprøver og sånn har vært skyhøye og det ikke burde være tvil..så man er ikke nødvendigvis mer rolig som flergangs nei..hehhe,syns faktisk det er verre jeg:oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hvorfor jeg fikk time så tidlig jeg, vennina mi jobber som helsesekretær så det var hun så ordna meg time da jeg fotallte det til henne.

men jeg har ikke vært å fått bekreftet graviditeten hos legen så det kan være derfor ja=)

skulle få beregnet termin å få brosjyrer osv sa hun...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har tatt to tester som begge har vist svake streker i testlinja, men det betyr vel at jeg er gravid håper jeg:-)Er 4+3 i dag og har termin 26.11.

Har vært gravid en gang før, men mista i september. Da hadde jeg en voldsom kvalme og forferdelig ømme pupper!!

Nå er det annerledes, har på en måte en bedre følelse nå selv om jeg ikke har så kraftige symptomer.

 

Det er vel ikke så lett å slappe av enda, men prøv å si til deg selv at det er ingenting du kan gjøre fra eller til!

Krysser fingrene for at det går bra for oss begge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Erfaren gravid" her svarer:

 

Ved 4+4 kan du ha alt fra masse symptomer til ingen, gjerne med variasjon fra dag til dag. Utrolig at du var kvalm allerede uke 3, tror kanskje du får en overraskelse ved 17 ukerstermin om at du er "litt" lenger enn du tror nå. Ikke sikkert, men i uke 3 har ikke hormonene fått skikkelig svingt seg enda. Det vanligste er evt oppblåsthet den første uken. Husk at i uke 3 er fosteret bare 1 uke, og har ikke festet seg skikkelig enda.

 

Har du bedt om kontroll i uke 6? det eneste de gjør da er evt å ta urinprøve for å bekrefte sv. skap, og ta blodprøver. Det er ikke mye å se på ultrlyd, ikke sikkert det ser hjertet som slår en gang, så i utgangspunktet tar de ikke ul. da. Jeg fikk bare beskjed om å vente til uke 12som er første vanlig kontroll.

 

Slappe av, ja. Man sier de 12 første ukene er de usikre ukene, MEN

1. Hvis de bekrefter sv.skap i uke 6 ved urinprøve er du gravid da. Da er det mm 80-100% sjanse for at det går bra (tror det eksakte tallet er rundt 90%)

2. Hvis du har et levende foster i uke 12 er det opp mot 98% sjanse for at det går bra.

3. Husk at hvis det ikke går i denne perioden er det fordi fosteret hadde så store skader at det ikke ville overlevd uansett. Mange vet ikke at de er gravide før uke 8, og aborter på dette stadiet oppfattes av mange som en sen mens.

 

Lykke til! Jeg har akkurat begynt uke 10, og husker min usikkerhet de første gangene. Har selv 2 friske unger, og 2 aborter i uke 12 og 13 bak meg, men jeg visste på forhånd at jeg ikke ville følge statistikken pga. skader på livmoren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er alene med alle spørsmålene og symptomer/følelser.

 

Vi, samboeren min og jeg, skal til legen i uke 7(på dagen 7 uker siden siste mens) for å få bekreftet det de 7 testene allerede har vist, ta blodprøver, få bøker etc. Han ville gjerne være med, det synes jeg var koslig. Han lurer litt han også, selvom det nok er litt rart for mannen foreløpig. Alt han ser er en sinna kjæreste. He he he.

 

Helst skulle jeg gjerne ha tatt UL, med 3D bilder, fått vite kjønn og antall med en gang jeg, men jeg bøyer meg for at naturen trenger noen uker til før det synes... ;)

 

Har bestemt meg for at jeg ikke kommer til å ha noen abort - så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er nå 4 + 3 og fått det bekreftet 6 ganger, siste gang helt klart. Nå er det ingen tvil: Jeg er gravid. Og jeg er så spent....ømme bryst og fryktelig kvalm.....

 

Når bør jeg bestille legetime da?

Noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...