Gå til innhold

Expat!!

To fine jinter ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du skrev i et annet innlegg her til ei med mye brystbetennelse at man ikke skulle ha ullinnlegg rett på puppen.

Har alltid hørt det motsatte, og ble derfor veldig usikker..

Hvorfor skal man ikke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi bakteriene setter seg i ulla. Og man smitter seg igjen og igjen!

Så er du syk på noe vis (betenelse/sopp) så må innleggene kokes når de er skitne, og strykes helst hver dag (dampeduk), slik at alt dør.

Og ikke ullinnlegget innerst når man er syk!

Skrevet

Takk for kjapt svar. Ble litt klokere nå :o)

Kan spørre deg om noe annet med det samme...

I helgen ble brystet mitt rødflammete, og fikk noen klumper. I forbindelse med dette hadde jeg også feber og frostanfall. Var på ammepoliklinikken på Gjøvik på mandag hvor de tok melkeprøve, og i tillegg en bakterieprøve fra en sprukken brystvorte.

Fikk løsnet på klumpene i løpet av mandagen, men på tirsdagskvelden var det enda verre. Masse klumper i halve brystet, og den var veldig øm og vond, men ikke rødflammete lengre.

Tror jeg fikk løsnet på disse kulene i natt, så nå tenkte jeg at jeg skulle pumpe dette brystet hver 2-3 time i dag/natt siden det er så vondt når hun suger pga av at den er sprukket.

Tror det er derfor melkegangene blir tette hele tiden, fordi det er så vondt at jeg til slutt gir opp og gir henne fra den andre puppen før jeg har fått tømt den vonde puppen.

Må vel nevne at jeg fullammer med skjold pga innadvendte/flate brystvorter. Ammet eldstejenta i 11 mnd med skjold, så jeg føler at jeg har god erfaring med det og at det funker fint denne gangen også.

Er det noe jeg bør gjøre anderledes, eller skal jeg bare fortsette som jeg har gjort?

Gjør det noe om jeg gir henne den melken fra flaske på kvelden som jeg pumper ut fra det vonde brystet i løpet av dagen?

Hvor mange ml skal hun da evt ha?

Har gitt henne pumpet melk fra flaske et par kvelder, og det har ikke vært noe problem å få henne til å ta puppen etterpå...

På forhånd takk!! ;o)

Skrevet

Har forresten fått lite melk i den vonde puppen. Hjelper det da kun å pumpe hver 2-3 time for å få igang melken igjen? Eller må det andre tiltak til?

Maser fælt nå, beklager ;o)

Skrevet

Tar du lecitin nå? Har du lest det som står om flate brystknopper på ammehjelpen.no?

Skrevet

Tar ikke lecitin. Hva er det?

Har sett på ammehjelpen.no mange ganger for å lese om det, men når jeg trykker på linken så kommer det bare opp en melding om at siden ikke blir funnet. Fikk det nå også når jeg prøvde.

Skrevet

Fikk telefon fra sykehuset nå. De hadde fått svar på prøven fra bakterieprøven i sprekken på den ene brystvorta. Hun sa jeg hadde gule stafylokokker, så jeg skulle prøve å kun smøre med basimicin (eller hvordan det skrives) først for å se om det holdt. Hun mente jeg kun kunne prøve dette nå siden formen er helt fin (ingen feber osv).

Men hvis jeg merket det minste tegn til feber o.l så måtte jeg ta kontakt for å få ab.

Er det riktig at det holder å smøre med basimicin siden formen er helt fin?

Skrevet

Er smertene og problemene lokale da? Personlig ville jeg hatt full pakke for å få slutt på dette her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...