Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Finne de i flere størrelser? Hjelper det synes dere? Hvor mye kostet det og hvor kjøpte du det? Vet Medicus i Oslo har det, helsekosten hadde det ikke.. :-)
plutseligbolle Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Jeg kjøpte mitt på mammashop i Bergen. De har nettbutikk også, www.mammashop.net. Da jeg var der hadde de det på tilbud til 299 kroner. Jeg synes det er kjekt å bruke det når jeg skal gå litt ute eller på shopping. Holder liksom bekkenet litt på plass.
amilo Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Hei! Jeg kjøpte det på apoteket. Kostet 800 kr. Dyrt. Min erfaring er at den støtter, men den legger veldig mye press på blære, så jeg må på do hele tiden. Grei, hvis du bare skal gå en tur, men ikke sitt med den, da må du bare på toalettet hele tiden
plutseligbolle Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Det jeg har kan man regulere litt ut og inn med sånne sidegreier. Jeg lurer på om det er forskjellige belter, jeg prøvde ett hos fysioterapeuten som virket som det støttet enda mer men ho sa at det var veldig dyrt. Jeg må på do hele tiden uansett, men tar beltet av når jeg sitter.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Hmm, det må være forskjellige varianter tror jeg. For mitt presser ikke på blæra. Jeg har ett belte der hele greia er et strikk liksom. Som jeg surrer rundt bekkenet. Sitter fast med borrelås, og jeg bestemmer selv hvor stramt det skal sitte. For meg passer det best å ha det ganske langt nede, og må jo stramme litt for å føle at det holder ting på plass. Bruker det når jeg skal ut å gå, shopping, eller f.eks om jeg bare skal stå å vaske kopper.. Men greier heller ikke å sitte med det. Her får vi lånt hos JM. Men får dere ikke lånt noe hos hjelpemiddelsentralen. Vet at enkelte steder låner de ut slikt der. Jeg har derimot fått lånt andre hjelpemidler der som hjelper meg utrolig. F.eks den 'sliden' jeg har i senga. Hva skulle jeg gjort uten den!!
Nilla :-) jenter 05/07 Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2007 Hi her :-) Tok noen telefoner rundt i bydelen og det ser ut til at jeg kan få lånt bekkenbelte av hjelpemiddelsentralen, men først må jeg visst igjennom en søkeprosess (hos ergoterapaut). Greit å slippe å betale siden det bare skal brukes 2 mnd. Takk for svar jenter :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå