Gå til innhold

Tette eggledere og IVF, noen som kan dele erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er sylfersk i dette gamet, men håper å finne noen likesinnede her inne som jeg kan dele tanker og spørsmål med.

I går fikk jeg nemlig beskjed om at den ene egglederen min er potte tett, mens den andre så vidt har åpning. Det kom på en måte som et sjokk, for jeg har aldri hatt noen infeksjoner som skulle tyde på en slik diagnose. Men samtidig på et underlig vis også som en lettelse. Nå vet vi i hvert fall hvorfor vi ikke så mye som har snust på en graviditet det drøye året vi har prøvd. Alt annet ser nemlig ut til å være i orden med oss.

Gynekologen min skal sende IVF-søknad til Riksen, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet. I mellomtiden hadde det vært interessant å høre om det er noen andre her inne som er i samme situasjon. Gjerne noen solskinnshistorier, selvsagt :)

Håper å bli litt kjent med dere i månedene framover!

Hilsen

Fortsetter under...

Takk for hyggelig velkomst begge to :)

Godt å høre at det er håp. Ifølge gynekologen min var dette noe av det "bedre" som kan være galt når det først er galt, men det er ikke så lett å tenke sånn... Vi hadde jo en plan om å lage barn i senga og ikke på sykehus!

klem fra

Hei!

Velkommen hit!!

Jeg er ganske så ny her selv, og har ikke så mange erfaringer å dele..

Jeg var på lap for en mnd. siden og fikk da vite at begge egglederne mine var helt tette.Jeg fikk helt sjokk, og har vel ennå ikke helt kommet meg over dette..

Har aldri hatt kjønnssykdommer, eller tegn på infeksjon, men får vel aldri helt vite hva som har skjedd..

Vi hadde prøvd i nærmere to år på å lage baby før vi fikk denne beskjeden, og som du sier, det er jo på en måte en viss lettelse og å endelig få vite hvorfor det aldri har klaffet for oss.

Det ble mange følelsesmessige berg og dalbaner i prøvetiden.

Jeg har som sagt ingen erfaringer ang dette, men gynekologen min er helt overbevist om at vi vil lykkes med ivf.

Tette eggledere er vel på en måte "den beste"diagnosen man kan få, da egget egentlig bare trenger hjelp til å ta en liten omvei.

Du har jo ennå en mulighet for at dere kan lykkes på egenhånd:o)

Ønsker deg lykke til!!!

Hvor gammel er du/dere da?

Klem

Hei Rakkerunge og velkommen hit!

Jeg har også tette eggledere, fikk vite det i høst under en lap og en spyling opp i lederene. Fikk som deg sjokk jeg også,men det er jo godt å vite grunnen til at man strever. Og inderlig godt å vite at det er hjelp å få, og at det er mange med samme problemet som det har gått kjempebra med.

Har ennå ingen solskinnshistorie å komme med selv, da jeg for øyeblikket er ruger. Men håper på å komme med en snart! Hvis ikke er det bare å stå på videre, vi må ikke miste motet, ikke la disse dumme, tette egglederne få ødelegge for oss. Vi får satse på at det blir full jubel i magen din når endelig eggene og spermen får møtes.Lykke til videre!

Klem

Annonse

Hei Millerine og Koseputa :)

Takk for hyggelige hilsner! Godt å høre fra noen som opplever det samme som oss. Det dere skriver er akkurat som jeg skulle sagt det selv. Man føler seg jo ganske alene om tankene og følelsene når sånt skjer. Jeg merker at jeg har et enormt behov for å snakke om det, samtidig som jeg ikke har lyst til å dele med alle og enhver. Da er det fint å komme hit og bli møtt av så hyggelig folk!

Gleder meg til å høre solskinnshistorien din Millerine! Ser på profilen din at du holder på på Riksen. Dit er vi også henvist nå. Måtte du vente lenge og er du fornøyd? Skjønner at du og mannen har noen spennende dager foran dere!

Koseputa: Jeg er 33 år gammel og samboeren min er 32. Ikke ungfoler akkurat, men gynekologen mente at det ikke hadde noe å bety. "Jeg regner med at dere vil ha både to og kanskje flere barn, og alder skal du ikke tenke på" sa han. Det var jo godt å høre. Her på BIM virker det som det er mange unge, og det er lett å føle seg eldgammel :)

Krysser fingrene for alle oss med lite samarbeidsvillige eggledere, jeg! Og alle andre tøffe damer her inne :)

klem fra

Jeg er 37 og min kjære 36 og i Danmark er vi unge hihi men i Norge er vi gamle så litt rart at man blir ung igjen av å ta en danske tur hihi...

Håper virkelig dere lykkes og at vi alle kan få en spire... klem

Hei på deg, Rakkerunge - og velkommen hit ja :-)

Dette er et godt sted å være i en IVF-prosess, det kan jeg love deg! Er selv i gang med 1. IVF nå og er veldig spent - er stadig innom her med både lure og mindre lure spørsmål... Hihi.. Har tatt to lap - den siste for litt over ett år siden. De fant ut at jeg har endometriose og "litt" tette eggledere.. Så jeg har heller ingen sushinestories til deg enda, men jeg er sikker på at du får det snart fra en av oss :-)

Ønsker dere masse lykke til på veien, og håper å se deg her inne i tiden fremover!

Klem

Ja for ofte over der føler man seg jo gammel i fordi det minner en om disse harry turene på 80-90 tallet med fyll hehe og det var jaggu slitsomt hehe...

Det var jo første gang jeg tok den båten når vi startet med ivf der nede at jeg var edru på den båten. hihi

Hei på deg rakkerunge ,og velkommen hit !

Kan ikke meddele deg så mye om det med tette eggledere,da jeg ikke har det selv,men mener å ha lest at ivf gir gode odds for den pasientgruppen.Og det er vel kjekt å ta med seg !

Ønsker dere lykke til i prosessen,og tror at du også vil finne mye nyttig hjelp og støtte inne på denne siden.Det har virkelig jeg gjort !

Hilsen

Annonse

hei

jeg har også en helt tett eggleder og en som er trang(fant det ut ved væske igjennom eggledere)

jeg har dessverre ingen solskinnhistorie fra min side,da jeg er en sliter,og er på mitt 4 forsøk..

men heldigvis leser jeg om maaaange med tette-eggledere som blir gravid fort:)

så håp er det :o)

lykke til vidre i prossesen

klem fra

Hei.

Jeg har også tette eggledere, det vil si hadde.

Legen mente at jeg burde fjerne dem. Når jeg går på hormoner fylles disse med væske som tømmes ut i livmoren og som gjør at klimaet der ikke blir bra..Slik at egget ikke fester seg.

Så derfor har jeg ingen...men jeg føler at det er håp..

Har ikke lykkes enda men vi gjør vårt 4. innsett på tirsdag..

Ønsker deg lykke til..

Hei.

Jeg har også tette eggledere, det vil si jeg hadde.

Legen mente at når jeg går på hormoner fylles disse av væske, som tømmer seg i livmoren og ødelegger for klimaet.Dvs. at egget ikke fester seg.

Men selv om de er borte føler jeg at det er håp..

Har ennå ikke lykkes men håper lykkes denne gang. Setter inn på tirsdag.

Ønsker deg lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...