Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

får man utbetalt feriepenger fra permisjonstiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det mener jeg. Synes jeg leste om det da jeg skulle søke om foreldrepenger, at dette var noe nytt. Heldigvis:)

Skrevet

Mener dere til neste sommer igjen? Håper vi får feriepenger da ja...men ikke vet jeg hva som er reglene...

Skrevet

Foreldrepengene blir vel regnet som vanlig inntekt, så man opptjener seg feriepenger til året etter.

Skrevet

puh! det var bra...begynte å bli litt bekymra for at jeg ikke hadde noe penger til neste sommer.

Skrevet

det er nytt, men man får bare feripenger for jeg tror det er tre måneder av permisjonstiden. Altså man får litt, men ikke så veldig mye desverre.

Skrevet

du tjener deg opp feriepenger kun fra de 12 første permisjonsukene... dessverre. Dvs at for meg som går ut i permisjon nå til helgen, har jeg tjent feriepenger fram til da pluss tolv uker til, som jeg da får utbetalt neste år....

Skrevet

Jepp. Det er som tonje79 sier :o) Bortsett fra at jeg trodde det var 14 uker, men det kan godt hende jeg tar feil for jeg finner ikke papirene akk nå.

Skrevet

Om det er arbeidsgiver som forskuterer lønn/permisjonspengene får du feriepenger for alle ukene du er ute i permisjon. Jeg har det heldigvis i tariffavtalen min!!

Skrevet

Dersom du får pengene direkte fra NAV så får du kun feriepenger fra de første 12 ukene. Dersom arbeidsgiver forskuterer pengene så får du for hele perioden. Rar praksis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...