gubi Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Hei, noen som har erfaring med baby og hund kombinasjon. Vi har en springer spaniel, 2 aar ikke vant til babyer, venter baby 6 juni. Er klar over at vi ikke maa la babyen og hunden vaere alene, ellers passe godt paa. Hoeres ut som my jobb, da springeren har et livlig gemytt, men er veldig lydig. Kan ogsaa gaa veldig greit. Noen med gode raad/dele erfaringer ?
Makka Pakka Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har ikke hund selv men har flere med hund - og erfaring med hund og ny baby. Det de sier er at det er lurt å beholde hunden som det familiemedlemmet det var FØR babyen kom. Ellers vil den kunne bli sjalu og dermed farlig for ungen. Venner av meg hadde hund , men når de fikk barn måtte hunden være mye mer alene enn den var vant til. Den ble lumsk og knurret mot alt av barn. Det endte med at de måtte avlive den og sa at de nok ikke hade gjort det på den måten igjen. Stor sett så går det jo bra da, ønsker dere lykke til!
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Viktig at hunden får være med på de forskjellige aktivitetene, særlig i begynnelsen ! Ikke steng hunden på gangen mens du og pappaen bader babyen f.eks, la han sitte på siden av å se på. Her hardet gått veldig greit, har lært han fra begynnelsen når babyen kom hjem at det er OK å lukte, men ikke slikke, han vet også forskjell på baby sine leker og sine egne å han vet han ikke har lov å gå oppå teppet babyen ligger på. Dette var en hund som ikke er spesielt lydig til vanlig, veldig veldig snill men rampete Å ikke glem den i barseltida! lykke til
Jaris Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Vi har også hund og skal ha barn i mai, det viktigste er å inkludere hunden i familien og la den blir godt kjent med babyen fra første stund! Hunder blir lett sjalu, så la den være med når du ammer, steller og bader babyen, da vil den føle seg inkludert og godta barnet mye raskere. Hvorfor er det ikke greit at hunden slikker litt på babyen? eks. på føttene. Har aldri hørt at det skulle være noe problem
_Mita_<3 Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Har hund selv.. en stor rotweiler som elsker unger.. å hun er også veeeeeldig sjalu og mammadalt delux.. Må bare passe på å la hunden få være med på alt deg og babyen gjør. å ikke la hun være utenfor.. la hunden snuse å slikke litt på babyen..pass på å gi hunden mye ros når det gjelder babyen.. Kommer nok til å gå kjempe fint:) Men det du også kan gjøre er å ha med et teppe som babyen har hatt kontakt med når du ligger på sykehuset.. og når du får besøk el sambo skal hjem å du er der så ta med teppet babyen har ligget i å la hunden snuse på det å si navnet til babyen.. hørt mange som gjør det... Lykke til
_Mita_<3 Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 JO glemte noe jeg har hørt også.. første du gjør når du kommer hjem med babyen er å legge babyen ned så hunden kan bli kjent med babyen..
Jaris Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 har hørt at det er lurt å ta med hjem en brukt bleie fra sykhuset et par dager før du og barnet kommer hjem. tenker på å gjøre det selv når tiden kommer:)
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 Før vi fikk forrige mann snakket jeg en del med han som klipper hunden min. Han er veldig flink med den rasen, så jeg tenkte han sikkert hadde noen råd. Han sa at det er lurt å ikke gjøre for mye ut av det- ikke stresse med å presentere babyen for hunden, eller ting med lukt på, eller andre gode råd vi fikk. Han mente det beste var å være som normalt, og forvente at hunden godtar babyen som et nytt medlem. Så vi tok bare babyen med hjem, og lot ting gå av seg selv (lot aldri hunden og babyen være alene) Hunden vår er ganske selvstendig type (mao- ikke så lydig...... men veldig god!) Han har akseptert sønnen vår fra første stund, men ikke vært ivrig på å sleike eller snuse. Han har aldri rørt leker, legger seg ikke på barnetepper- det går helt supert! Men nå er sønnen vår 2 og da krever det mer å passe på synes jeg, han kan jo fort finne på å være slem med hunden. Så her er situasjonen snud opp ned- vi er mer redd for hva junior kan finne på. Men jeg ville gjerne svare deg da jeg var veldig nervøs for hvordan dette skulle gå. Og så gikk det så bra!
*ks 75* Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Kjempe mange gode råd hær men en ting dere alle glemmer hunden har følt på seg at det er noe med matmor i lengre tid og er fult klar over hva som skjer de er kloke vesner... Min hund fot føller meg over alt og passer på meg vil gjerne ligge med hode sitt på maven min og lytte. Sovner eg på sofaen kommer ho og sjekker at alt er bra. Da eg måtte dra på føden da eg skulle få mitt første barn var ho helt hysterisk gråt som ett lite barn...(ho viste hva som var på gang)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå