Gå til innhold

Sliiite så sinnsykt med ryggen=/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ryggproblemer i familien, og hatt ryggproblemer (prolaps) i flere år!! Nå er jeg 21 uker på vei og kjenner eg slite noe inni hampens med ryggen! Jobbe på kontor, så eg sitte veldig mye.. Dette blir ganske slitandes te tier!!

Det eg lure på e om dette kan vær bekkenløsning?? Det e på ein måte samme problemene eg hadde med prolapsen... Vond i korsryggen, stråle ned i beinå, slite med å bøye meg og av å te gå!!

Blir nok mye spørsmål om bekkenløsning osv.. Men lure bare på om noen kjenne seg igjen i smertene?? Skal til legen på tirsdag da, men kan han finne ut om eg har bekkenløsning da?? Når eg hadde prolapsen, måtte eg ta røntgen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kom deg til lege og få henvisning til fysioterapeut og sykemelding. høres ut som bekkenløsning. jeg har også hatt ryggproblemer tidligere, og vi med ryggprob er mer utsatt for bekkenløsning enn andre. fysio finner ut om du har bekkenløsning

Skrevet

Tusen takk for svar=) Sette pris på det! E ikkje noe gøy i det heile tatt dette=/

Skrevet

nei. ikke noe gøy i det hele tatt. gå inn på nettsidene til lkb (landsforeningen til kvinner med bekkenløsning) med en gang, www.lkb.no, og les listen over hva du bør gjøre/ikke bør gjøre. kjempeviktig å følge rådene så man ikke må slite med det i lang tid etter fødselen. 100 prosent sykemeldt i flere måneder her... dritkjedelig, men nødvendig..

Skrevet

heisann og velkommen i vondt i ryggen klubben:( jeg også har sinnsykt vondt i ryggen men kun påvenstre side og ned i foten,lurer på hva som gjør dette????skal til jm på tirsdag men vet ikke om jeg holder ut med den smerten til da,siden jeg også har en tung jobb som ikke akkurat gjør det noe lettere:(

Skrevet

var jeg deg, "junigutten", så hadde jeg ringt legen og sagt ifra. jordmor kan ikke hjelpe deg med evt bekkenløsning (annet at du kan få brosjyrer ol. da). Det er henvisning til fysio men trenger, for å finne ut om det er rygg- eller bekkenproblemer.

Skrevet

Men du.. "hurrababyijuni" ;) Koss finne fysio ut om me har bekkenløsning da?? Kan dei kjenne det på ryggen eller kan dei se det?? Eller koss vett dei det?? Heh... Forstår ikkje det lixom:p

Eg har jo dei samme smertene som eg hadde når eg hadde prolaps, gjekk te fysio.. Men følte ikkje det hjalp i det heile tatt.. Eg stod på ein balanseball i dei 45 min eg var der, KVAR gong!! Men kan jo var fysioen eg hadde ikkje var så flink da, hehe:p

Skrevet

min fysio ba meg gjøre forskjellige bevegelser med beina. og så spurte hun om det og det gjorde vondt. og hun bøyde beina mine på en måte. det var en bevegelse som var vond. og da sa hun at det var bekkenløsning og ikke ryggsmerter. hmm.. litt vanskelig å forklare. kan jo hende at det er ryggproblemer du har da. men pass på å gå til en fysio som har erfaring med bekkenløsning - er ikke alle som har det.

Skrevet

Hehe, joda eg forsto deg eg;) Men får undersøke det så får eg ta turen! For detta holde eg jaffal ikkje ut!!

Skrevet

Jeg har også vondt i ryggen, nederst på høyre siden og det stråler frem mot magen. Så vondt at jeg lå i sofaen og ojet meg, fikk aktiv sykemelding. Lege visste ikke hva det kunne være og gav meg aktiv sykemelding. Jordmor mente det kunne være hvordan barnet lå, eller at veksten lå og klemte på urinleder eller andre sener etc. Men dette er litt annerledes enn hva du har da. Hos meg har det nå gått ganske mye over, håper det bedrer seg for deg også!

PS Jeg begynte å gå på svømming, og tror det var det som hjalp meg. Men kanskje man ikke skal svømme hvis det er bekkenløsning?

Skrevet

hei, jeg sliter oxo med ryggen. fikk henvisning til fysio. Han fant ut at jeg har veskeansamling nederst i korsryggen, hvor jeg har en medfødt skeivhet fra før av. Derfor er det trangt der og det klemmer på nerven(au..) og dette kan føre til skive prolaps... usj.. Det er vist naturlig å få litt veske oppsamling under graviditeten, men har man en svakhet i ryggen fra før av kan det bli problemmer. Han sa også at alle får bekkenløsning, men noen får også smerter og her er også de med ryggproblemer mer utsatt. jeg fikk beskjed om fysio behandling 2 ganger i uka+ øvelser + at jeg skal holde meg i rolig bevegelse, gå turer osv... og ihvertfall ikke løfte noe tungt... Lykketil!! det ordner seg sikkert, men lurt å komme til fysio... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...