Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Magen min har ikke begynt å vokse særlig enda, menjeg lurer på om det likevel er på tide å begynne å bruke kremer for å forsøke å unngå strekkmerker? Noen som har noe å anbefale? Har også hørt at massasje av magen skal være bra for det samme. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8726582-unng%C3%A5-strekkmerker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å bruke en stick fra The Body Shop som heter "coccoa butter moisturising" som jeg ble anbefalt ganske tidlig. Fikk ikke strekkmerker, men tror vel det like mye har å si hva slags hud du har.. Har du en superstram mage fra før som ikke har vært større i det hele tatt og hvis du vokser fort så kan de komme uansett. Men det er jo verdt å prøve. Lykke til... ;o)

Hei!

jeg har hørt at de røde strekkmerkene er hormonelt, og at man ikke kan forebygge disse.

Men at det bare er de hvite strekkmerkene man kan forebygge med å smøre seg. De hvite forsvinner uansett fort etter fødselen.

Vet ikke helt om dette er riktig, så jeg smører meg nå uansett.

Bedre å være på den sikre siden :D

Jeg bruker babyolje på hele kroppen etter jeg har dusjet, og så bruker jeg A-krem på magen/hoftene etterpå igjen.

Har hørt at A-krem skal være bra, så satser på det beste :D

Har også hørt om andre som har brukt bodybutter fra bodyshop, personlig klarer jeg ikke lukten av noen av disse. Derfor bruker jeg A-krem som er parfymefri.

Men A-kremen er basert på peanøttolje, så visst man har nøtte allergi så må man visst være litt forsiktig med den.

Håper du ble litt klokere av dette....

På The Body Shop selger de en krem som heter cocoa butter body butter.

Denne skal være feit og god. Man skal ikke massere for hardt uten krem har jeg hørt.

Se link om emnet: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringr_d/kjerringrd_mot_strekkmerker

Annonse

Hei!

Jeg vil bare si at det er viktig å smøre hele veien rundt magen og til ryggen. Da jeg gikk med førstemann brukte jeg babyolje på magen(det var der jeg hadde sett strekkmerker hos andre med barn), men mine merker kom mer på siden av magen(de er nesten borte nå, kan se noen hvite streker når jeg blir brun).

På innsiden av lårene og brystene er det også viktig å smøre.. Man tenker ikke over det, men det strekkes godt her også;-)

Lykke til damer:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...