Tjorven:-) Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Hei! Jeg har en gutt på tre uker som jeg ikke har nok melk til, så derfor får han en god del mme. Fra før hadde jeg hørt masse positivt om Dr Brownflaskene, så derfor hadde jeg kjøpt inn et par av de. -Så til problemet!: når jeg varmer opp vann/mme i de flaskene, stømmer det vann/melk ut av toppen og ut i vannbadet. Hva gjør jeg galt, eller hvordan kan jeg unngå dette? Tips mottas med stor takk! -ser jo at mange av dere sverger til disse flaskene Klem fra
mams`n81 Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Dr.browns flaskene må ikke ristes, bare snu lett opp og ned når du blander ut pulveret hvis du skjønner. Det røret gjør at det blir vakum i flaska. Vi har brukt de flaskene i 3 mnd nå, og lillegutt liker de kjempegodt!
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Ikke skru lokket helt fast når du skal varme vann/mme i vannbad,sånn at det ikke er vakum i flaskene Opplevde det samme her og hjalp å ikke skru lokket helt igjen
Tjorven:-) Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2007 Takk for gode tips og råd! Da skal vi prøve ut flaskene på nytt i kveld -og skal komme inn med rapport når vi har prøvd oss fram litt igjen. Klem fra
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Lykke til,det er utrolig gode flasker. Bruker de enda,selv om gutten min nå er 10mnd og egentlig ikke vil ha melk..hehe..drikker vel maks 40ml daglig..
kruta78 Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 de selger også lokk til både standar og wideneck. Disse bruker jeg når jeg skal riste ut pulveret i vannet også setter jeg på tuten etterpå. Veldig grei dersom man har med seg drikke i bagen:) Ikke alle som selger dem, men dersom de ikke har der du kjøpte flaskene-kan du spørre om de kan ta de inn!
Mooncake Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 Ikke sett på tuten på flaske når du varmer de opp. Hvis du har ristet flasken vil det boble melk over. Jeg bleier ikke å riste flaskene, jeg tilberer melken i en annen beholder (tilbereder 6 dl av gangen) og tømmer over på Dr.Browns og varmer opp.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #8 Skrevet 26. mars 2007 Hvordan går det? - Varm opp melk i selve flaska uten noen av de andre delene i, ta av både smokk og pinnen nedi. - Jeg rister flaska og har ingen problem med lekkasjer så lenge delene sitter som de skal. Jeg blander mme direkte i dr.Brownflaskene, det går helt fint. Vi fikk et nytt liv med de flaskene, de funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå