Gå til innhold

Lekking av fostervann ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Var på innskrivning på sykehuset i forrige uke, jordmora nevnte da at man ofte har større sekresjon fra skjeden de siste ukene før fødselen. Det kunne ofte være litt mer tyntflytende (vandig) i konsistens enn vanlig utflod.

Fostervann har ofte litt "søtlig" lukt ble også nevnt....

Men, som vanlig e det jo best å få det sjekket ut av noen som har greie på det....

Annonse

Hei! Jeg hører ikke til her, er bare innom og ser. Fødte en liten gutt 16.04 i fjor 7 uker før tiden etter å ha lekket fostervann i 5 uker!!! Må bare få "avkreftet" det hege-milla sier! Man får nødvendigvis ikke feber når man lekker fostervann. Da jeg begynte å lekke i uke 28 var jeg på kontroll på føden. Jeg var helt sikker på at det var fostervann, men på sykehuset fant de ingenting... Var inn og ut i en uke før de oppdaget at det var fostervannet!!! De sa også at jeg muligens lakk urin eller hadde mye utflod, selv om vaæsken var flytende som vann og ikke hadde noe særlig lukt... Etter det var jeg innlagt i perioder i 4 uker. (Lakk hver dag, noen dager mer enn andre. men var en god del som kom...) Da begynte jeg å blø. Ny kontroll på føden. Fikk beskjed om at jeg skulle bli satt i gang siden det var fare for at morkaken kunne løsne siden jeg blødde... fikk modningstabletter (i skjeden) men ingenting skjedde! Etter 15 tabl og enda en ukes venting fikk jeg feber-infeksjon! Fikk beskjed om at hvis jeg ikke fødte innen noen timer, ble det ks. Ingenting skjedde, bortsett fra at jeg hadde feber så hele meg ristet i sengen fordi jeg frøs, og at jeg spydde som en gris p.g.a smertene (riene var sterke, men ikke noen åpning...!) Fikk egidural som ikke hjalp, og da blodtrykket mitt var nede i 30 (undertrykket altså) var det full fart inn til ks! Etter å ha prøvd å skære i meg 4 ganger uten at epiduralen virket, fikk jeg full narkose og de tok den lille gutten min ut. Vi blepå nyfødt intensiv i tre uker før vi fikk ta han med hjem. Nå er han 11,5 mnd og er blitt stor gutt på 10,1kg... Alt har gått som en drøm når man ser bortifra astma og litt fysio-behandlig! Ville bare dele min historie med dere...

Lykke til med resten av svangerskapet og med babyen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...