Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor langt er man på veg når man blir kvalm, får ømme bryster og andre kjennetegn på at man kan være gravid?

Og et spørsmål til: Når slår en graviditetstest ut? Samme dag man venter mensen?

Videoannonse
Annonse
Gjest ønskebrønnen
Skrevet

alt dette kommer ann på mengden hormoner..det er hormonene som gjør at du blir kvalm, altså, desto mer hormoner, desto mer kvalme:P

en graviditetstest blir positiv når du har nok av hormonet hcg i urinen til at testen kan tolke det som positiv..

ei venninde av meg testet to negative tester og to usikre da hun var ca 5 uker påvei...hun hadde da lite hormoner..og har heller ikke vært kvalm:)

Skrevet

jeg testa positiv dagen før ikm, og jeg har enda ikke blitt kvalm, er 5+3 idag

Gjest ønskebrønnen
Skrevet

jeg synes det er så fint at du som allerede er gravid viser litt omtanke for oss prøvere, og hjelper oss med svar, kjempebra:) takk for det storkemor:)

Skrevet

Jeg testet positivt 4-5 dager før ikm.

Jeg ble kvalm etter ca 1-2 uker etter jeg fikk vite at jeg var gravid.

Mitt første tegn var ikke ømme pupper, men at brystvortene mine ble stive veldig lett (noe som ikke var normalt for meg fra før).

Skrevet

synes det er så kozelig her inne å føler ennå at jeg tilhører her så da klarer jeg ikke la vær å svare dersom det er noe jeg kan hjelpe med=)

hvis det er noe så er det bare å spørre=)

Skrevet

Når jeg gikk gravid med mitt første barn ble jeg kvalm da jeg var rundt 6 uker på vei.. Hadde blitt fortalt at kvalmen skulle avta i rundt uke 14, noe som den ikke gjor. Var kvalm og kastet opp til siste stund..:) Håper dere slipper det.. Var ikke noe særlig godt og jeg gikk ned 10 kg under svangerskapet..

Dette er ikke for å skremme dere, men det kan være greit å ha det i baktankene at graviditeten kan bli sånn også:)

Jeg hadde positiv test ganske tidlig.. Men merket det først på ømme bryster..

Lykke til alle sammen.

Skrevet

hei.

jeg var gravid nå, og blei kvalm dagen etter ikm, og den økte for hver dag

Skrevet

Dumt spørsmål, men hva er IKM?

Skrevet

IKM = ikke kommende menstruasjon. Se for øvrig nyttig info- linken, der står alt du trenger å vite (nesten) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...