mammasgo`jente Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 En venninne av meg mente at det var sammenheng mellom strekkmerker og rifter under fødselen. DErsom huden ikke tålte å bli strukket på magen var det store sjanser for rifter, og dersom en hadde elastisk hud rundt magen og ikke fikk strekkmerker så var det større sjanser for at en var mer tøyelig der nede også. Stemmer dette? Det hadde vært veldig fint hvis det stemte, for jeg har ingen strekkmerker og har 4 dager igjen til termin
Frk. Vable Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Hmm, håper virkelig det er sant! Jeg fikk bare noen få strekkmerker på hoftene første gangen og fikk bare noen få rifter når jeg fødte også. Denne gangen har jeg ikke fått et eneste strekkmerke (bank i bordet)! Så det hadde jo vært bra! Men aner ikke om det er sant... sikkert ikke, det kommer vel an på hvordan man føder, altså om barnet kommer ut i full fart eller kontrollert og rolig...?
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har også tenkt at det må være en sammenheng, men vet det jo ikke... Tenker slik at er huden elastisk, så må den jo være det overalt???? )
**My little Miss drama and I** Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 For å være ærlig så tror jeg ikke det stemmer;-).. ei venninde av meg fikk barn når hun var 17 år strekkmerker overalt.. sydde ikke et sting......
venter nr 2 i april Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Nesten ingen strekkmerker, (noen få på innside lår, veldig små) Sydde 2 sting.
Hippopotamu$ Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Vel, jeg håpet at det var sånn da jeg fikk min første... Hadde ingen strekkmerker, men fikk en kjemperift under fødselen. Ikke for å være ugrei altså, men sånn var det. Har ingen denne gangen heller, men håper jeg er heldigere under fødeslen, men nå har jeg jo i tillegg en svakhet der fra forrige rift, så jeg regner dessverre med ny stor rift (og lang tids sying).
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Jeg hadde 5-6 strekkmerker på magen sist, og endte opp med 1 time på operasjonsstua for å bli sydd etter fødselen.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 Stemmer nok desverre ikke. Huden er jo ikke lik overalt! Venninna mi fikk greit med strekkmerker, hun hadde en vanlig fødsel først og fikk sistemann ut i rekordfart, jordmødrene kunne ikke fatte at hun ikke hadde fått en total ruptur v/siste fødsel, så tror nok ikke det helt stemmer desverre!
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Hehe... dersom det hadde vært noe hold i det, skulle underlivet mitt vært så godt som umulig å reparere - har fått strekkmerker så det holder både med nr.1&2, men det har gått helt fint, ingen korsstingsbroderier nedentil på meg c",)
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #10 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har ingen strekkmerker, måtte klippes ved første fødsel :0(
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 22. mars 2007 #11 Skrevet 22. mars 2007 Tror nok ikke det stemmer. Første svangerskap hadde jeg nesten ikke strekkmerker med måtte både bli klippet og revnet. Denne gangen hadde jeg et eget kart nederst på magen, men fikk ikke engang et "skrubbsår" i følge jordmor, så måtte ikke sy ett sting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå