Gå til innhold

Hvilken vogn passer meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trur eg har gått meg vil i barnevognjungelen...huff!! Får en liten ein tidleg i september, så er avhengig av at det er plass i bagen til vinterpose m.m. Ynskjer hels ein hardbag..fordi synes det er praktisk når man er på reis eller liknande. Kjem til å bruke vogna mest på asfalt, men også på grusveg. Har sett på både Quinny, Bungaboo, Teutonia S3 og TFK... men kva skal eg velge?

Når pleier dykk å kjøpe vogn? Er 18 veke på veg og begynner å bli veeeldig utolmodig etter å kjøpe..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quinny ville jeg IKKE valgt, bagen er knøttliten og sportsdelen er trang og kalesjen er utrolig lite lun..! Vogna er tung og svær sammenlagt...

Bugaboo er super, kjempestor bag, stooor plass i sportsdelen, kjempelun kalesje, får kjøpt store lufthjul som du kan feste foran i stedet for de pittesmå hjulene (til vintertrilling, grus o.l.) og vogna er bare helt suveren :-)

Teutonia S3 er også helt super, men tung... Stor bag om du velger duobag, fashionbagen er litt mindre, men grei plass både i den og hardbagen, softbag er grei å bære med seg..! Knallgod å trille (selv om jeg liker best lufthjul), supert med vendbar sittedel, og den er større enn Quinny, men heller ikke verdens største sittedel...

TFK har kjempestor bag og er en knallvogn, men har en del "skjønnhetsfeil" bl.a. knirking og litt skranglete understell, kjenner flere/har hørt om mange som har måttet levere inn vogna til service for å få fikset det. Men en super vogn, dessverre ikke vendbar sittedel, men hvertfall regulerbart fotbrett. Synes selv designet er kjipt med alle glidlåsene og svæææær, ruvende kalesje, men sittedelen er kjempestor og bred, så god for barnet når det blir større :-)

Ellers kan jeg anbefale OTH Urban Jungle, det er min absolutte favorittvogn..! :-)

Hardbag er praktisk det, men bør ikke brukes som bilsikring, bare sånn i tilfelle du ikke visste det :-)

Skrevet

Tusen takk for godt og hjelpende svar:) Hardbagen kommer ikke til å bli brukt som bilsikring nei...her blir det bilstol frå det lille nurket vårt er nyfødt!! Det blir nok ein Teutonia eller Bongaboo...:)

Skrevet

et lite tips bare

hvis du skal ha teutonia vogn, bør du kjøpe den på www.lilleprinsen.no, der er den ganske mye billigere enn i butikken

Skrevet

Godt å høre ;-) Teutonia har mange fine modeller da, i tillegg til Spirit'en, både Mistral S og Fun er lette, gode vogner, men av de du nevner ville jeg absolutt gått for Bugaboo :-) Får den rimelig på www.babytrader.co.uk også, ca 6000 kr inkl frakt, moms og sånn..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...