Gå til innhold

Hva fyller dere tiden med når dere går ut i permisjon?

Anbefalte innlegg

Får dere dagene til å gå, eller blir det bare en laaaang ventetid? Jeg går ut i permisjon neste uke og husker fra sist at jeg syntes ventetiden frem til fødselen ble lang. Ikke sånn å forstå at jeg kjedet meg hjemme, men mens jeg jobbet gikk i hvert fall tiden fort. Så nå er jeg klar for tips!

Fortsetter under...

Jeg har hatt permisjon i bare to dager, så ikke helt representativt enda... Den første dagen gikk jeg på kafe og shopping med en venninne. Den andre dagen gikk med til skolearbeid (må prøve å få ferdig en oppgave før fødselen). I dag skal jeg gå og få vokset leggene (klarer jo ikke å komme til selv lenger...), og så skal jeg til rammeverksted og få rammet inn et bilde. En dag skal jeg vaske vindu og gulv. Og så skal jeg vaske noen babyklær. Og begynne på et album. Kanskje bake litt. Så jeg har nok fylt opp ei uke eller to med aktivitet. Hva jeg skal gjøre resten av tiden aner jeg ikke enda. Håper inderlig ikke jeg går på overtid!

jeg holder huset ryddig og rent, leser bok, ser litt på tv, sover litt, sitter endel på bim, går fine turer med hunden min, så fremst ikke bekkenløsningen er på det værste. dagene går egentlig ganske fort merker jeg. Har ikke jobbet siden 28 februar..

Jeg har ikke vært i jobb siden juli -06 pga konflikt på jobben. Vært DRIT kjedelig å gå hjemme. Vært innom e fleste hobbyer egentlig.

Strikke, hekle, lage smykker, dekorasjoner, gå turer, shoppe, vaske vinduer er fint å gjøre nå, vaske huset, tørke støv på alle tenkelige steder i huset, spille poker på nett... Nå har jeg begynt å male på lærret igjen. Å gjøre ting man ellers aldri har tid til eller ikke får tatt seg tid til. Kan jo alltids gå bananas på Bodyshop og kjøpe masse velvære-produkter. En hel dag med spa av deg selv er noe du IKKE kommer til å få tid til etter fødselen med det første. Så hvorfor ikke ta "vår og sommer- forbredelsen" av kroppen nå?

Annonse

Jag virkar mormorsrutor som jag ska sy ihop till ett lapptäcke! Jag stricka ett litet täcke till förstemann ochså i väntan på födsel. Syns de är fina i stället för helsetepper. Litt jobb da men tid är ju allt man har. Fint också att jag håller mig någorlunda stll för bäckenet.

lage hjemmeside til babyen som kommer ;) Veldig koslig, og tar litt tid også.. ;)

Men nå har ikke jeg permisjon, jeg da..siden jeg er hjemme med dattera vår på to... Og hun krever like mye enten mamma har "permisjon" eller ikke... Jeg studerer i tillegg via nett, og sitter for tiden med siste mappeinnlevering, med frist 12.04.. -Og har termin 15... I tillegg skal det gjøres en del tilleggsarbeid i forbindelse med denne mappen i etterkant, så er egentlig ikke ferdig før 25 mai!! :( -Men DA skal jeg endelig slappe av og kose meg med nye babyen og snuppa vår!! :) Og da er det ALDRI MER skole på meg.. -eller må fullføre det kurset jeg tar nå, som jeg ikke klarer å gjennomføre da... -men når det er ferdig DA... NADA mer skole på meg!!!!!!!!! Er så lei!!!!!!!!!!!

Bruk tiden til å hvile/sove og lade batteriene, det er uvurderlig for når det "nye sjefen" i huset kommer, kommer veldig mye til å skje på dennes premisser, noe som jo er helt naturlig, men det kan jo også være utrolig slitsomt, da er det godt med noen ekstra krefter å gå på . Glem ikke at kroppen din skal igjen en jobb (det er jo akkurat dette en fødsel er). Så plei deg selv og nyt våren, er visst meldt bra vær i fra søndag.

Ikke noe problem med å få tiden til å gå selvom jeg ikke har jobbet siden i høst.

Her vaskes det hus og klær, trener / svømmer,går turer, treffer venninner på lunsj, handler, fixer barnerom, strikker, koser meg i vårsolen!, rydder loft og garasje. Synes dagene går fort! Hjelp, bare 1mnd igjen!

Ikke noe problem å få dagene til å gå her altså:)

Trener/svømmer/går tur, treffer venninner på lunsj, handler, vasker hus og heim, pusler rundt/ rydder loft og garasje, strikker, leser, koser meg i vårsolen osv:):) Denne uken har vinduene og gardinene fått sin tørn:):)

Jeg har vært sykemeldt 100% i fem uker men har fått øvd meg mye på hva man kan gjøre i permisjonen....Syr sengetøy til snuppen. Har vasket babyklær. Funnet ut hva vi trenger og ikke trenger og fått tak i dette. Sover eller prøver å sove. Går på biblioteket. Leser. Går på kafe. Chatter med eller ringer til venner. Bruker en del tid på BIM. Går tur når jeg orker for bekkenet. Har tatt kjøretimer og teorikurs men nå har jeg gitt opp timene...

Er mye sliten og har vondt og vanskelig for å sove, det tar jo sin tid....Skulle gjerne fått gjort mer husarbeid og fylt frysern og skrevet brev og sett filmer og og og. Hadde en lang liste da jeg ble sykemeldt, men etterhvert forsto jeg at jeg det er jo en grunn til at jeg ikke er på jobben....Permisjonen begynner om en uke og jeg er ikke bekymret for å kjede meg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...