Gå til innhold

Hjelp....trenger gode råd.

Anbefalte innlegg

Jeg trenger desperat hjelp nå....

Lillesnuppa på 6 mnd er blitt kjempeflink å legge seg på kvelden. Vi putter henne i seng i mellom kl 19 og 20, så sover hun i ett til ca kl 24 og får da litt pupp (våkner som oftes når jeg kommer inn på soverommet for å legge meg). Deretter sovner hun igjen og sover til ca kl 3 eller halv 4, og da starter "helvetet". Hun ligger å turner i senga, småsutret, små-skriker osv mer eller mindre helt til vi står opp i 7-halv 8 tida. Da er jeg og sambo helt utmattet.

Dette har pågått flere uker nå. Har prøvd både å ha henne i sin seng og sammen med oss, men ingenting hjelper...

Er det noen som har gode råd? Holder på å bli små-sprø av søvnmangel nå...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8724610-hjelptrenger-gode-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen barn har jo mindre søvnbehov enn andre....Da jenta mi var så liten, sov hun sjelden mer enn 8 timer om natta, men sov heller flere ganger på dagtid. Hvis din Lillesnuppe også har lite søvnbehov om natta, kan det kanskje hjelpe å gjøre som oss?

Vi lot henne være våken til vi skulle legge oss, og da fikk hun samme døgnrytme som oss. Hun sovnet sammen med oss i 22-23-tiden og våknet kun for pupp noen ganger om natta, og var våken og opplagt når vi stod opp om morgenen (mellom 07 og 09, avhengig av ukedag). Men hun sov jo flere ganger på dagtid, da. Og hvis hun var trett i 19-tiden, f.eks, lot jeg henne få en liten dupp, slik at hun skulle holde seg våken til vi skulle legge oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...