midlin Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 hei..jeg lurte på om det ikke er bra å drikke kaffe når man er gravid..er flere som har sagt til meg at man helst ikke skal drikke kaffe under svangerskapet..hvorfor det?? jeg er ikke stordrikker , men jeg koser meg med kaffe av og til.. noen som har et klokt svar på det??
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 koffein e itj bra for fosteret,verken før graviditet el under svangerskapet. legan anbefale å slutt me alt som inneholder koffein om man prøver å bi gravid eller er gravid! håpe du bestemme dæ for å slutt å drikk kaffe no da:) æ prøve å slutt me alt som inneheld koffein for å bli gravid:)
midlin Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2007 hmm..det er ikke så bra nei.. jeg får gå å slå ut kaffen min i vasken da..hehe..v etdu hvorfor det er sånn??
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 æ læst d en stan,hmm kor va d da..........gå inn på babyverdn,tru d va der d sto! ja d va d sjø,må gå innpå der d står prøver el bi gravid el nå sånt:) håpe du finn fram ehhe
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Du kan fint drikke kaffe når du er gravid:) Bare i moderate mengder, står på sidene til mattilsynet om koffeinholdig drikke. Jeg har drukket det gjennom hele graviditeten. http://matportalen.no/Emner/Gravide
midlin Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2007 javel..så da kan jeg nyte en kopp nå og da..hihi
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Ja gjør det og kos deg:) Jeg drakk lite kaffe i 1 trimester for da var jeg så kvalm men i 2 trimester har jeg bare tatt opptil et par kopper om dagen. Drikker aldri brus da så kaffen vil jeg ha å kose meg med! Lykke til med graviditeten forresten, ser nicket ditt har endret seg gjennom tråden;) Positiv test? Eller bare en feeling kanskje?
♥lurelure♥ Skrevet 22. mars 2007 #10 Skrevet 22. mars 2007 Men på meg så virker det som om kroppen bestemmer at den kun vil ha ting som er sunt for den. Eks så blir jeg kvalm av cola nå (har vært helt hekte før!!!) Og jeg får lyst på vann!!!!! (jeg har ikke engang likt vann før jeg ble gravid!!!) Men om jeg blir kvalm av cola, så er jo fanta godt da:) Hehehehheeh!!
midlin Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. mars 2007 ja..det skal jeg gjøre..skal nyte det..hehe jeg vet ikke ennå..men er to uker over mens og har hatt veeeldig kløe og svie for en ukes tid siden( i underlivet) og etter at jeg har pratetmed flere her inne, har jeg en veldig go feeling..skal teste til uka..men når mens er så forsinket er det jo et tegn.. vi hadde bestemt oss for å vente litt med prøvinga denne mnd..kanskje derfor det kanskje har klaffet..og håret mitt har begynt å glatte seg ut..har hatt bølger og litt krøller så lenge jeg har levd.. og jeg våkner midt på natta og er lys våken, men sovner fort igjen..rare greier.. har ikke kjent noe til tr..har kjent litt stikkinger i brystene.. så jeg vet ikke hva jeg skal tro..kanksje jeg er gravid:-D
2 fine små Skrevet 22. mars 2007 #12 Skrevet 22. mars 2007 Jeg drikker kaffe, gravid eller ikke. Men jeg drikker kanskje to kopper pr dag og med mye vann til, som med alt annet under svangerskapet. Tror mange kunne vaert spart mye styr dersom de klarte aa drikke noen liter vann til dagen, f.eks 2 naar man er lite i aktivitet og 3 naar naar man er mye i aktivitet. Ikke mye om gangen, men litt hele dagen. Jeg starter alle dager med en halv liter vann, og etter det koser jeg meg veldig med en kopp kaffe. Blir kanskje hakket mer bevisst hvor sterk den kaffen skal vaere, men ironisk nok er det bedre for fordoeyelsen aa drikke svart kaffe uten noe i enn kaffe blandet med melk! Det er ganske mange ting blandet som er verre for magen enn ting man tar for seg selv... =o) Gammelt jungelord. Lykke til enten du velger aa drikke kaffe eller ikke. Det gaar jo an aa drikke koffeinfri kaffe dersom man velger et helt koffeinfritt svangerskap. Spoer forresten moren din hvor mye kaffe hun drakk da hun var gravid med deg...det er mye interessant som kommer fram naar man stiller spoersmaal til sine moedre. Noe som er rasende godt naar man evt. blir kvalm, er jo ingefaerte, de gjoer susen mot kvalmen, renser i systemet og smaker godt naar man foerst har vent seg til det (dersom man ikke liker det fra foer som meg) Det er nok mange meninger om hva man skal gjoere og ikke gjoere i svangerskapet, og det koker aller mest naar vi setter i gang alkoholdebatten, hehe.... Jeg tilhoerer leiren som lever mest som foer, med noen unntak. Jeg bor i Asia og spiser alt jeg blir servert, som jeg alltid har gjort forresten. Det foedes jo barn her nede ogsaa! Med samme orientalske kosthold som meg... Kanskje de ville styrt unna reinsdyrkjoett, komle, brunost, leverpostei og tran dersom de kom til Norge og var gravide....? Det kunne jo alt virke litt skummelt i forhold til hva de er vant til, og kanskje legen deres aldri hadde hoert om brunost, slik at han ville anbefalt vedkommende gravide asiatiske turist til Norge aa holder seg HELT unna alt hun ikke kjente til? Saann at man holdt seg til curry, chili og reker, paa vanlig maate... Setter det litt paa spissen her, men da har du i hvert fall mitt syn presentert. Det ble forresten en fryyyyyktelig lang anekdote her, hehehe..,.,,ikke meningen aa twiste hele samtalen, bare litt skravlesyk. Gjoer det du kjenner det trygg paa selv, og dersom man hyler nedpaa 5 kopper kaffe til en dehydrert kropp saa sier det seg selv at man ikke burde det.
midlin Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 22. mars 2007 hehehehehehehe..så søt du er.. er sånne som deg som får opp humøret til folk..hehe.. fanta er godt det også ja:-D
midlin Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 22. mars 2007 jeg må si at du skriver mye klokt.. jeg tror nok at en akffekopp i uka bli aktuelt i mitt tilfelle eneten jeg er gravid eller ikke..min mor drikker ikke kaffe..hun har hatet kaffe hele livet..hehe, så det er vel ikke mye hjelp å få der i gården tror jeg..hehe
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #15 Skrevet 22. mars 2007 Ja dette var jo virkelig gode tegn da:) To UKER over også har du ikke testet?? hihi beundrer viljestyrken din, jeg hadde klart kanskje to timer;)
midlin Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #16 Skrevet 22. mars 2007 hehe..jeg har egentlig ike tenkt så mye på det siden vi hadde bestemt oss for å vente..og da planla vi å kjøpe oss valp til sommeren istedet..så fokuset har vært på det mest..men får se da..om det blir valp til sommeren eller bebi til vinteren..spennende:)
2 fine små Skrevet 22. mars 2007 #17 Skrevet 22. mars 2007 Aah, pokker!! Jeg som var skraasikker paa at jeg hadde deg der med moedregenarasjoen, altsaa vaare egne moedre, hehe... Tror moren min roeykte da hun var gravid med meg, tror alle damer som roeykte paa den tiden ogsaa gjoerde det i svangerskapet.... Stusselige greier, egentlig, men det ble jo folk av oss ogsaa... Det er poenget mitt.
midlin Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #18 Skrevet 22. mars 2007 hehe..jeg kan nok lære mye annet av mamma da.. ja..det var vel mer vanig å gjøre som før når de ble gravide..nå er alle opptatt av å få et sunt barn og kutter ut nesten alt og tenker for mye på ting som kan gå galt..det er jo da fæle ting skjer..men hvis man er mer avslappet og tar det med ro..tror jeg at et svangerskap skal gå bra og at sunne barn blir født:-D
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 22. mars 2007 #20 Skrevet 22. mars 2007 man kan ved vanlige omstendigheter drikke kaffe. men for oss som har mistet før, er det absolutt anbefalt å kutte ned/ slutte, da kaffe er en trigger til å miste. koffeinen er supersterk for fosteret, og det lille hjertet blir hyperaktivt. hvorfor man ikke skal drikke når man er prøver vet jeg ikke helt, men hos meg blir det fortsatt 2-3 i uka.
midlin Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #21 Skrevet 22. mars 2007 ja..det er lov å kose seg med kaffe... hvis vi skal ta hensyn til alt sammen, kan vi jo ikke gjøre noe lenger..så en akffekopp synes jeg at vi skal få drikke i løpet av en uke:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå