Gå til innhold

Når jordmor tipper vekt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært til to forskjellige jordmødre og begge har tippet vekt på babyen. Den ene tippet ved å kjenne på magen og på babyen og mente at den var ca 3200 gr. Den andre tok en veldig kjapp ultralyd og tippet at babyen var 3800 gr. Jeg har hele svangerskapet ligget litt under gjennomsnitt i SF-mål.

Har det stemt på dere når jordmor har tippet hvor stor babyen er? Jeg har ganske liten mage, så selv tror jeg ikke babyen er 3800 gr, men det blir spennende å se!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tippet de bare ed å kjenne? Det har ikke jeg opplevd!

Skrevet

Ja, hun kjente bare på magen. Flere av mine venninner har også gått til denne jordmora, og hun har hatt rett de fleste gangene.

Skrevet

var to som tippet til meg ved å kjenne den ene tippet at den ble stor og den andre at d ble liten.. rundt 3000 og den andre rundt 3700 og da jeg var på vekstestrimering var d den på rundt 3000 som var mest riktig.. selv ligger jeg litt over SF målene.. så man kan ikke gå ut i fra de.. kommer litt ann på hvordan babyen ligger...

Skrevet

Siste kontroll hos jordmor i forrige sv.skap sa hun at babyen kom til å veie ca 4 kg. Jenta mi veide 3990. Hun bare kjente på magen.

I går var jeg på kontroll, og da kjente hun på magen og sa at det var en liten baby. Under 3500, men den kan jo legge på seg 200 gram i uka, så kan jo bli en del større før den blir født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...