Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om pappaen må ta ut sin permisjon i sammenheng med min?

Min plan er å ta ut mine 38 uker (44 minus 6) med 100% lønn og så melde meg arbeidsledig mens jeg søker jobb. Kan pappaen da ta ut sine 6 uker etter at jeg har fått meg jobb - det kan jo fort gå 2-3 måneder fra min permisjon er over til jeg er i jobb...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pappaen kan utsette pappapermen i 3 år, dvs at han må ta ut sine uker innen barnet er 3 år. Da må dere bare fylle ut et skjema litt før din permisjon går ut. Dette får du på trygdekontoret, men husker ikke hva det heter. Hvis dere får et nytt barn før disse 3 årene har gått og hvis pappaen ikke har fått tatt ut sine uker, faller de bort.

Vi skal benytte oss av dette tilbudet, fordi det passer best for oss å gjøre det sånn,

Skrevet

Kanskje det er sånn jeg og skal gjøre det? Pappen her er veldig usikker på når han skal ta permisjonen sin, så jeg har sagt at kanskje det passer best at han tar det når jeg er ferdig. Jeg har også tatt ti mnd, lurte på om jeg skal ta permisjon uten lønn men jeg får jo arbeidsledighetstrygd, så kanskje det var noe å tenke på.

Må få meg ny jobb uansett, har tre timer reisetid til den gamle jobben og ser ikke for meg at pendlerlivet kommer til å passe meg når jeg er mor til en 10 mnd gammel jente, som har en far som ofte jobber svært lange dager. Dessuten håper jeg å bruke hans 6 uker til å få tatt den lappen jeg ikke fikk tatt før bekkenløsningen tok meg.

Men forresten hvis jeg skal si opp jobben så er det jo en viss ventetid før jeg kan få arb.ledighetstrygd. Hvordan var det igjen? Noen som vet? Har jo ikke lyst til å si opp før jeg har noe nytt men...Jaja, dette er jo om nesten ett år, klarer ikke å ta så innmari stilling til sånt nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...