Gå til innhold

Uke 12 - hvordan har vi det jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 11+2 og begynner å tenke at dette kanskje kan gå bra:) Mistet i MA ved 11 uker forrige gang og har vært ganske bekymret. Skal til første legekontroll i morgen og håper jeg får legen til å høre etter hjertet! Trenger den bekreftelsen på at det er greit med nurket. Synes puppene har vært litt mindre ømme de siste dagene, litt mindre oppblåst mage og litt mindre kvalm. Forsøker å berolige meg selv med at det kan være helt normalt på denne tiden, og at det ikke er tegn på ny MA fordi symptomene blir svakere. Hvordan har dere andre det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag er jeg...skal vi se...11+3 uker. Jeg har egentlig ikke vært noe bekymret for å miste, har hele tiden hatt på følelsen at dette vil gå bra.

Og jeg kjenner at livmoren vokser, kan såvidt kjenne kanten over symfysen. har fremdeles ømme pupper, tisser like ofte, pica fornemmelser og drømmer like mye...men er blitt mindre trøtt den siste tiden, klarer å stå opp tidligere og tidligere nå ;)

Gleder meg til å snart hoppe over i 2 trimester, og til voksende mage! :D

Noen som forresten har tips om rimelige men samtidig trendy mammabukser i Oslo?

Skrevet

Kom forresten på flere ting; jeg fikk jo kvalmen sånn rundt uke 9, og har den fremdeles.Ikke noen voldsom kvalme, og den forsvinner når jeg får spist litt.

Våkner også mye lettere på natta nå. Sover vanligvis som en stein...:P

Skrevet

Jeg har vært ubeskrivelig kvalm...begynte rundt 4 uker med litt nå og da, og satte skikkelig inn fra uke 6-7. Har derfor vært sykemeldt litt, og det hjelper betraktelig på formen å kunne følge kroppens eget tempo.

Jeg våkner også mye lettere på natten! Har vanligvis skikkelig godt sovehjerte jeg også. Pussig det der, er det vanlig tro?

Skrevet

Jeg er 11+4 ,skal på første kontroll idag. Gleder meg til å komme meg over første "risiko fasen", og starte på 2.trimester. Når har dere termin? ser ut som vi ligger ganske nærme hverandre. Jeg er en av de veldig få heldige som ikke har hatt noen plager...håper det fortsetter sånn. Litt rart å tenke på at men er gravid når jeg ikke kjenner noen av symptomene.

Skrevet

Jeg har termin 12.oktober.

Nyt at du ikke har plager! Ikke noe å anbefale, men selvfølgelig verdt å holde ut:) Skjønner at det er litt rart å tro på at man er gravid når det er lite symptomer. Det igrunn det eneste positive med kvalmen;)

Skrevet

Er 11+1 (sånn ca). har begynt med mammabukser. De andre buksene mine klemmer akkurat der det er ubehagelig - så jeg har ikke noe valg. Begynte like tidlig med mammabukser de to forrige gangene. Ellers er "hemmeligheten" avslørt til alle som vil høre det. Gleder oss! Morsomt med storebror som snart er 4 og så gjerne vil ha en lillebror som han kan leke med for gutter skal leke med gutter og da duger det ikke med en søster til! Han har fortalt det i barnehagen også, men de voksne har ikke trodd han før de fikk det bekreftet av oss. Veldig morsomt!

Kvalmen begynner kanskje å gi seg nå. Har vært mye mer kvalm denne gangen enn det jeg kan huske fra tidligere. Ellers er jeg i fin form men veldig kveldstrøtt.

Skrevet

jeg er 12+4 i dag og føler meg faktisk i fin form... Kvlamen er nesten helt borte, og det er en befrielse... Brekker meg kun litt av og til. Men har nå begynt å få halsbrann... juhu, men er tross alt bedre enn kvalmen...:)

Magen begynner å ta form syns jeg, det vises iallefall en liten kul. Men er nok bare tarmene som er presset opp sier spesialisten som jeg går til... Men er litt koselig syns jeg:))

Men jeg er trøtt... Veldig trøtt- 'gjesp'. må som regel ha meg en blund på ettermiddagen etter jobb og sover fra 11 til 0800 om morgen før jeg drar på jobb.

Etter 4 sa, har jeg nå endelig forhånpninger om at dette skal gå bra:) Har vært på ul og alt ser kjempefint ut=))

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Termin 12. oktober. Begynte å bli kvalm for et par uker siden, men kun mot kvelden. Jeg er i toppfom om morgenen, og et vrak om ettermiddag/kvelden. Har også fått kombinert halsbrann med kvalme nå om kvelden.

Ellers så er jeg gått fra B til A menneske. Døgnrytmen er blitt totalt forandret.

Det verste av alt er at jeg har lagt på meg 8-10 kilo!! :(

Dette p.g.a kvalmen som motvirkes av å spise mat. Dersom jeg blir sulten så holder jeg på å spy og blir utrolig dårlig. Det har ført til at jeg spiser mye.

Det beste er at jeg våkner gry tidlig om morgenen og er i topp form. :)

Skal på Ultralyd 30. Mars p.g.a alderen min. (39 år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...