minnie27 Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Hei! Er straks i uke 36 og er 2. gangsfødende. Har i dette sv.skapet mye sterkere kynnere som kommer til enhver tid. Det jeg synes er litt merkelig er at når de kommer, gir de samtidig "et klem" i brystet som gjør at jeg føler jeg ikke får pustet optimalt. Enkelte ganger kjenner jeg at det kommer en kynner, ved at "klemmet" i brystet kommer først, før det strammer seg i magen. Merkelig. Har snakket med legen min om det, men hun kunne ikke gi meg noe svar på hvorfor det skjer. Har også snakket med mine arbeidskolleger og heldigvis var de ei som opplevde lignende, og hun fikk brikanyl som hjalp. Har normalt ikke noe lungeplager, er ikke-røykende og hadde det ikke slik med førstemann. Flere som har opplevd noe lignende?
*Sjokomelk* Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 ja har lurt på dette selv .... synes det er vanskeligere å puste under en kynner .... akkurat som om jeg må konsentrere meg .... og når jeg puster ut knyter det seg mere i magen ?
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Ja, jeg puster også tyngre ved kynnere. Stilte faktisk samme spørsmål på skravle for en ukes tid siden og der var det mange som svarte at de også hadde det slik, så det er nok normalt :-)
Flippflapp Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 jeg også gjør det....det klemmer liksom litt i brystet....eller opp mot brystet
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 har oxo hatt det slik store deler av svangerskapet. Snakket med jordmor ang dette. Hun sa det kom av at ved kynnere presser livmora mot blodårene i ryggen, på lik linje med hvis du ligger på ryggen. Ikke farlig.
MAMMA1 Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har det akkurat likedan, og spurte om det her tidligere i sv skapet. Er også andregangs og kan ikke huske det var slik sist gang, blir ordentlig vanskelig å puste og får i tillegg ett bra trykk i hodet.Jeg kjenner også trykket i sek før magen blir hard, som ett forvarsel.Men jeg tenker at kynnere er jo "treningsrier" og det føles kanskje slik under fødsel også, selv om jeg ikke husker.Men da kjenner man sikkert smerten tydeligere enn de andre tingene.
minnie27 Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2007 Takk for raske tilbakemeldinger Godt å høre at det er flere og at faktisk noen helsesøstre vet hva det kommer av. Det visste ikke min, og underveis i samtalen spurte hun om jeg var engstelig når jeg fikk kynnere! Koblet ikke før etter samtalen hva hun prøvde å kartlegge. Om jeg hadde angst - der angstreaksjonen førte til "brystklemmet". Men det har jeg definitivt ikke!
Maries mamma Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 Ja,jeg har det slik...Har en del kraftige kynnere på ettermiddagen og kvelden.Livmora blir da knallhard, brystet og halsen snører seg sammen og det er akkurat som det strålerfra magen ut på sidene og bak til ryggen.Får jeg det når jeg står,må jeg bøye meg fremover.Jeg skal til legen i morgen og lurer på om jeg skal be om å bli 50% sykemeldt.Har en del vann i kroppen,kraftige kynnere,vondt i ryggen,vondt i hodet og er utrolig sliten etter en lang dag på jobb..Når jeg kommer hjem fra jobb ligger jeg kun på sofaen med beina høyt og dormer...Uff,for et givende liv.Har ikke overskudd til noe annet...
Sissimori Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Å, så godt(?) å høre at jeg ikke er alene om dette.. Jeg merker også press/trykk over brystet først, og så kommer kynneren og det snører seg i brystet og langt oppover halsen. Hjertet slår også litt hardere og treigere på en måte når dette kommer.Kan også få mer ekstraslag....det er spesielt ille når jeg ligger i sofa'n...ikke sååå ille når jeg er oppreist! Huff, håper ikke dette blir skikkelig ille under fødsel'n....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå