Gå til innhold

Hvor lenge har brystene tyngdefølelse og er ømme?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Uff, jeg har en misstanke om at dette går den gale veien. I dag(torsdag) har jeg kommet til 6 + 5.

Brystene mine har ikke lenger samme tyngdefølelse og er heller ikke så ømme, tror det ble gradvis mindre av tyngde følelsen og ømheten sist helg.

Jeg har tidligere hatt 2 SA (når jeg har vært 5 1/2 uke på vei).

Jeg har ikke blød noen ting, heller ikke hatt magesmerter.

Brystene mine har ikke minsket i omfang. Jeg kjenner kjertlene i brystene. Blodårene er også tydlige.

Brystvortene og feltet rundt er delvis mørkebrunt fremdeles.

Snakker vi her om MA?

Fortsetter under...

Jeg hadde også den frykten!

Men brystene mine forandret seg hele tiden. De dagene de var "normale" knep jeg i de og styrte, ingen reaksjon. Fikk full panikk!

Men noen dager etterpå ble de ille igjen.

Tror det er vanlig jeg?

Vi var hvertfall flere som fryktet det samme!

Hei!

Takk for beroliggende svar.

Vi får leve i håpet om at det ikke er noe galt, jeg har verken noen magesmerter eller blod.

I går tidlig tok jeg en graviditetstest, den viste positivt(den kan vel gjøre det selv om fosteret er dødt?).

Jeg får få tankene på noe annet og håpe gynekologen min ringer meg tilbake. Jeg ønsker UL.

Det får holde med 2 SA.

heii annemor skjønner at du lurer og er spent, det er jeg også!! Har faktisk vært så spent at jeg på eget initiativ bestilte meg en ultralyd og fikk i dag bekreftet at det er to hjerter som banker!! Er mye roligere nå, vil anbefale deg å gjøre det samme for å bli litt roligere, det er verdt det.

Angående ømme bryster så kjenner jeg meg godt igjen;) En dag var de ikke ømme i det hele tatt og jeg ble skikkelig nedfor. Men noen dager etter var de veldig ømme igjen. Og jeg har hatt veldig vondt i magen, og nå er jeg små kvalm også. Hva med deg? Andre symptomer?

Hei 75Nora!

Vi er nesten like langt vi da. Jeg har regnet meg fram til termin 12.11.

Vi har også fått satt inn 2 befruktede egg i meg. Så morro at du har 2 bankende hjerter:-)

Ja, jeg har ringt min gynekolog, hun jobber ikke så mye. Hun har fått beskjed om å ringe meg i dag. Jeg venter og venter... Når hun ringer skal jeg be om UL.

Jeg ringte til ei som er jordmor, og forklarte situasjonen, hun beroligget meg. Så lenge jeg ikke hadde magesmerter eller blødde, var det nok ikke skjedd noe galt. Vi får leve i håpet på det, hun ba meg om å slappe av. Ja, det har jeg gjort.

Ja, jeg synes det holder med 2 SA, synes vi har fått dosen vår. De gangene jeg har hatt SA har jeg vært 5 1/2 uke på vei.

Nei, jeg har ikke så mange andre symptomer. Til tider har jeg litt luft i magen.

Jeg snakket med lillesøsteren min, hun er 1 mnd forann meg(hun vet ikke at jeg er gravid), hun hadde ikke noe spesielt med smerter. Jeg glemte å spørre henne om brystene sist jeg snakket med henne.

Hun har ikke vært plaget med kvalme. Store søsteren min har heller aldri vært kvalm av noen betydning, hun har 3 svangerskap bak seg.

Annonse

Hei alle sammen!

Vi fikk time hos gyn.i dag tidlig, slik at vi fikk sett fosteret på UL. Vi ble veldig lettet da vi så hjerte til fosteret slå. Vi så også sekken som den får mat i fra(fostersekken?).

Ul-maskinen viser at vi har kommet til 6 + 4, dvs termin 14.11.07.

Uff, det er ikke lett med alle disse symptomene som kommer og går!!

Neste UL blir på sykehuset i Porsgrunn 10.4, rett over påske.

God helg til dere alle sammen!

Hei!

Flott at hjertet slår, det er godt å bli beroliget av en tidlig ul:) Så da er det et hjerte? Hvis alt ser bra ut når du kommer til ul over påska har jeg hørt at det er veldig gode sjanser for at det kommer til å gå bra. Jeg skal på ny ul på sykehuset mandag 02.04. Er veldig spent, knskje mest fordi mine to hadde fordelt plassen seg i mellom veldig skjevt, en tykk hinne delte områdene deres, og den ene hadde lngt større plass enn den andre. Vet ikke hva dette betyr.

Jeg har fortsatt lite sympt. Er bare veldig trøtt og har ømme pupper.

Masse lykke til videre, Anne mor;)

Hei 75 Nora!

Ja, vi så kun 1 hjerte som slo. Hvor det andre fosteret har tatt veien vet vi ikke. Vi håper litt at gyn. ikke kunne se begge.

Men vi er selvfølgelig kjempe glade om det også viser seg at det kun er 1 foster inne i meg.

Jeg har fremdeles ikke så mange symptomer. Bare brystene, trøttere enn vanlig, tung i hodet(av og til), går oftere på do for å tisse enn vanlig.

Vi gleder oss til Ul etter påske, da skal vi til Posgrunn.

Lykke til på mandag.

Vi høres!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...