Gå til innhold

Lar dere barna se mye på tv?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å ikke ha tven for mye på. Barne-tv får hun se på, og frokost-tv pleier å stå på om morgenen, men vi sitter ikke mye foran tv'en da. Kan hende mammaen har lyst til å få med seg fem-ti minutter av nyhetssendinga også :-) , og da sitter hun på fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun ser lite på tv egentlig. Vi har sjelden på tv på dagtid, så det går mest i radio. Hender hun sitter på fanget mitt når barne-tv begynner, men hun greier ikke sitte stille lenge av gangen, så det virker ikke som det fenger henne noe særlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert for mye. Han elsker tegnefilmer, og setter han av og til foran tv med en islandsk tegnefilm når jeg henger opp klær, vasker opp o.l. Han er ikke så flink til å leke alene ennå. Klarer ikke komme seg rundt, så da skriker han etter leker hele tiden. Ellers gjør jeg ting når han sover. Han sitter ikke hele dagen. Barnetv er kjempekjekt så lenge det er tegnefilmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV'en er jo på til tider, men Nora fatter ingen interesse for det som kommer på skjermen - hun ser altså ikke på TV. Men de to eldste ser på, da! Og da hender det at hun kommer på fanget til en av de og kikker "bittelitt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 siste dagene har jeg lagt merke til at hun interesserte seg for tegnefilmen på frokost-tv, så jeg satt henne foran tv'n i vippestolen sin idag. Hun så litt på innimellom, men hun var mest interessert i å dra i snora på stolen sin... :-)

 

Tv'n står på som regel på ettermiddagene, mens Maja ligger i lekegrinden eller på gulvet, men hun bare gløtter så vidt på og så er det ikke så spennende lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her står tv mye på...

men hun sitter som oftest i lekekroken sin å leker med sine ting =) hender øynene faller bort på tv'n, men det er ike lenge av gangen =)

akkurat nå ligger hun på gulvet å finner ut av at hun kan skyve seg og krabbe =)

og tv, den står på :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser lillegutt kun på barnetv, men synes kun det er artig når "vertene" prater, tegneserier er visst ikke så gøy!

Ellers så ser jeg på mine faste program når han sover:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står elias og flåklypa grand prix på hele dagen, men hun ser ikke på det noe særlig, så det er mest for å ha litt bakgrunnsstøy:)

Har også radio på parabolen, så det går en del i lugna favoriter på svensk radio. Masse fin musikk der, og Julie Angelica elsker musikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må se Ozie Bo (eller åssen det skrives), da er han helt spinnvill! Ellers blir det lite TV-titting nå, mye mere moro å sitte på armen hele dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den elsker Ingrid også! Hun smiler og ler litt da den kommer på skjermen! Mange artige farger vet du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser litt innimellom, men er ikke alltid like interresert. Han liker å se på Mikkes klubbhus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, her fikk jeg inntrykk av at majoriteten av barna ikke interesserte seg for tv... Det er sånn her at hvis Ingrid ikke ser NOE tv på morgenen, er hun helt klistra til skjermen på kvelden!

 

Alle typer tegneserier/animasjon elsker hun, favorittene er Mekke-Mikkel, Ozie Boo, Mikkes klubbhus...

 

Hun er ellers flink til å leike aleine, selv om det den siste måneden har vært en forutsetning at jeg har vært inne i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig lite... har på tv når det er barnetv.. men ho ser veldig sjelden på det.. tittet kanskje bort på tven innimellom:o)

største begynte ikke å fatte interesse for barnetv før ho var 1 1/2 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karsten blir helt oppslukt av TV dersom den står på. Men ikke mer enn 10-15 minutter, da blir han lei og har lyst til å leke... Jeg synes at TV'en er litt forstyrrende, jeg, så jeg forsøker å ikke ha den alt for mye på. Så dersom a mor får bestemme står TV bare på etter at han har lagt seg. Når far bestemmer står TV på store deler av dagen... Da ser han på TV litt i blant, ellers ligger han på gulvet og leker uten å bry seg...

 

Han ser vel egentlig på alt mulig, men har oppdaget at blant annet Postmann Pat er en favoritt! :o) (Sterke, klare farger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...