Tia med 2 ♀ Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Begynte å klø noe så forferdelig på fredag og mandag var jeg inne hos legen for tester. Fikk noen medisiner som karnsje kunne hjelpe mot kløe og beskjed om å komme tilbake i går tidlig for resultatene av prøvene. Begynte på tabelettene mandag kveld men de hjalp overhode ikke, Og snuppa i magen ble veldig rolig......... Trenger selvfølgelig ikke ha noen samenheng med tabelettene siden de ikke skal påvirke forsteret.(men har slutta å ta dem da) Når jeg kommer til legen så sitter hun i telefon med jormor på føden og diskuterer. Jordmor snakker med meg litt på telefonen spør noen spørsmål, blant annet never jeg jo at frøkna er veldig stille de siste dagene. Kan ikke huske spark. Men tror jeghar kjent ho flytte på seg litt. Så da var det rett opp til sykehuset og ul samt prøver der................ Mens jeg sitter og venter på at legen skal komme (på sykehuset) begynner heldigvis snuppa i magen og sparke da, Og på UL ser allt bra ut med henne så langt, fikk beskjed at hun var litt over vekstkurven men at det var et sunnhets tegn og ikke noe å uroe seg for. Men han snakket om at pga kløen og at medisinene ikke virker så kan det hende at det blir fødsel så tidlig som uke 34 selv om de pleier og prøve å drøye det til 37. Men det kom jo helt ant på prøvene da. Så fikk jeg ny time på sykehuset til mandagen. Og vandret av gårde for å ta blodprøver. Nå er det bare å vente til mandagen å se hva prøvene sier. Er veldig nervøs for resultatene, vil jo ikke at ho skal komme til verden så tidlig. Men veldig glad for at de er nøye med å passe det opp og tar meg alvorlig.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Huff da, slitsom dag du hadde da. Men bra de tar deg på alvor da. Får du nøye oppfølging fremover nå eller blir det bare vanlige kontroller?
Tia med 2 ♀ Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2007 Nei det blir bøye oppfølging nå, legen sa at selv hvis testene kommer ut fint må det følges opp for ting kan forandre seg. Og hvis babyn blir veldig rolig så må jeg ringe med en gang samme hvis jeg blir dårlig.
maiprins Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Hei Tia! får jeg lov til å høre hva slagt medisiner det var, navnet? Jeg hadde nemlig svangerskapskløe på slutten av siste graviditet og følte det samme som deg - at barnet ble veldig rolig (og jeg urolig) nå er det 9 år siden men jeg bare lurte på hva slags medisin du fikk. Jeg har fått Poleramin nå i tilfelle jeg skulle begynne å klø igjen - et vanlig allergimedisin som ikke skal være farlig. Men jeg har klart å holde meg, har klødd 6 kvelder men heldigvis ikke på laaaaaaaaaangt nær så intenst som ved forrige graviditet. Håper jeg får høre hvordan det går med deg! Stor og varm klem fra
Tia med 2 ♀ Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2007 Det var den samme medisinen jeg fikk, de sa at hvis det ikke er problemer med lever så er det stor sjangse at den tar bort kløa. Er jo ikke mye vi kan bruke når vi er gravid. De hjalp overhode ikke for meg da, jeg tok dem mandag ettermiddag og hele onsdag og babyn var veldig rolig hele den tiden. Ho sparka livelig mandag formidag og ble livat igjen igår når jeg ikke hadde tatt dem.(nesten litt hyper inni der noen timer på ettermiddagen som om ho hadde våknet opp etter å ha sovet lenge, men det er bare mine tanker da.) Det står jo på dem at de ikke skal påvirke forster, men de er jo søvndyssende som biefekt, så legen mente at det var en mulighet for at de var grunnen til babyn var roligere. Legen sa det fantes 2 andre medisiner hvis leververdiene mine er greie, men han anbefalte at jeg ikke tok noen ting hvis jeg klarte det. Selv om det er vanskelig med denne kløen. Er veldig skeptisk nå etter den første medisinen så kommer nok til å prøve å klare meg uten så får vi se. Nå håper jeg bare at alle prøvene kommer tilbake såpass fine at jeg slipper å uroe meg for veldig tidlig fødsel. Kløa kan jeg jo leve med så lenge snuppa i magen har det greit.
Fire småtroll Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har også kløe og har hatt det siden uke 22. Hitil har leverprøvene vært ok, men jeg har også fått samme tabletter som deg og de hjelper ikke.. Skal på sykehuset i morgen jeg da, kløen har blitt merkbart værre den siste uka, nå er jeg spent på hva de sier der i morgen.. Hvordan er kløen din? Hos meg kommer den gjerne under føttene og i tillegg på steder der huden er tynn og myk, innsiden av under og overarm, siden og toppen av magen, baksiden av knærne og innsiden av lårene.. Har også dukket opp på brystet og korsryggen, men ikke så ofte. Nå har jeg skikkelige kløanfall mange ganger om dagen i tilleg til om natta, da blir huden helt rød, veldig varm og helt vablete. Klør helt intenst, på en brennende måte.. Får UL i morgen jeg da, og nye prøver, litt skummelt dette, babyen har jo rolige perioder på døgnet, blir liksom til at en sitter og holder pusten av angst helt til den "våkner" og spreller som vanlig. Du får holde oss oppdatert om utviklingen din da, er godt å høre at vi er flere, og kan sammenligne oppfølgingen litt. Er redd de skal ta for lett på det jeg, men foreløbig føler jeg meg godt ivaretatt.
Tia med 2 ♀ Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2007 Under føttene og inni hendene samt rundt fingre og tær er de stedene jeg klør værst. Men de siste dagene har det spred seg til andre deler av kroppen, armen , bein, rygg og mage. til og med ansiktet til tider. Men de værste kløanfallene er alltid hender og føtter. Eller så føles det karnsje værre fordi man ikke er vant til å klø der. Syntes det værste er når jeg bråvokner midt på natta for at det klør så fælt inni hender eller under føtter. Og så får man jo så fine sår og merker i huden der hvor man klør mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå