Gå til innhold

Kinesisk foedelskalender - din alder + mnd du ble befruktet = svar =o)

Anbefalte innlegg

Dette stemte paa meg sist, da fikk jeg jente. Stemmer det igjen, faar jeg jente dersom jeg ble befruktet i mars, mens jeg faar gutt dersom jeg ble befruktet i februar. Er jeg gravid naa saa ble jeg befruktet i mars, saa da blir det en jente til...

http://www.chineseastrology.com/wu/birthchart.html

Her kan dere sjekke hva dere "mest sannsynlig" faar...

Litt trist aa tenke at dette har vaert blodig alvor i Oesten, hvor man normalt oensker seg gutter, og feiringen ikke er like stor for alle jenter som foedes.

Fortsetter under...

Annonse

Ná er jeg av de som ikke trur sáá veeldig pá dette her da... Men sjekket i gár. og det stemmer meg begge barna mine! Femina: er du 29 eller?? haha - det er jeg. og der stod det ogsá feb-gutt og mars jente. :-) ná hadde jeg egglösning rundt den tredje mars- sá jeg háper det blir rett ná og da- for vi "önsker" oss en liten jente vi... :-))

MEN, det er EN stor forskjell... det er at på BIM står det "mors alder når barnet blir FØDT", mens på denne linken står det mors alder når barnet blir UNNFANGET, noe jeg mener er mer riktig....

Jeg er 34... =o))

Dette er jo mange tusen aar gammel viten fra Oesten, det er jo ikke noe vi vestlige har funnet opp, og den er jo basert paa erfaring, altsaa hva er tendensen over aar, det er derfor den endrer seg litt med tiden, kanskje litt hvert 50. aar eller noe...

Angaaende den paa bim saa er alle basert paa den samme, bare at man lager den til aa vise enten ved unnfangelse eller foedsel. Det er uansett samme resultat.

Det som er litt spennende, er jo at dette ikke er noe nytt internet-paafunn, altsaa selve hovedkilden her, men eldgammel viten som man bare har fornyet hele tiden og som saa er blitt lagt ut paa nettet.

I riktig gamle tider i Asia gikk denne her paa folkemunne... Det er jo mer blodig alvor her om man faar gutt eller jente...

Som sagt, jeg testet familien til sambo og meg selv, det var det hoey treffprosent.

Dersom jeg blir gravid naa med pos res. i helgen (haape haape) saa kan lille smurf vaere hva som helst, slik jeg leser kalenderen, med en liten sjanse mer for jente...

Hei Chess,

Grattis forresten!! Var ikke paa jeg da du ble gravid, men saa i listen at du er det! Straalende... =o) Du, den ene sier noe om naar spiren ble unnfanget og den paa bim tar utgangspunkt i selve foedselen. Men regner du fram og tilbake blir det like langt... De skal stemme overens...

I verste fall er det like spennende for deg da framover.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...