krisa-82 Skrevet 21. mars 2007 #1 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei, jeg er ny her på dette forumet ,har lest litt, og bestemte meg for å bli medlem.Etter å ha slitt med dårlig form, trøtthet og depresjon og stadig stigende overvekt i ca.3 år, fikk jeg endelig diagnose pcos og like etterpå diabetes type 2.ikke gode nyheter siden jeg ikke har barn og er snart 25,har ikke hatt noe særlig bareønske heller, fordi jeg har vært så dårlig psykisk og fysisk de siste årene, men da jeg fikk høre at jeg kanskje ikke kan bli gravid ble jeg jo bekymret..så det er vel best å prøve snart!lurer på om det er flere enn meg som har blitt satt på antidepressiva og har utviklet diabetes?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8720584-pcosdepresjon-og-diabetes-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Babylengsel* Skrevet 30. mars 2007 #2 Del Skrevet 30. mars 2007 Hei ! Høres ikke ut som du har hatt det helt enkelt... Ang antidepressiva: Hvor lenge har du brukt det,var det i løpet av den tiden du begynte å legge på deg? Ofte fører slike medikamenter til at man legger på seg.(men det vet du sikkert) Så legger man på seg og begynner en vond sirkel. Med overvekt forverres pco tilstanden og samtidig fører ofte overvekt til diabetes 2 . Vill anbefale deg å nå et mål og slippe å bruke antidepressiva.Sikkert ikke enkelt,men det finnes annen hjelp. I helsekosten selger de noe som heter Depridix,hørt om det? Den har hjulpet en i min manns familie og min venninne.De har vært ganske langt nede og hadde det tungt.Dette produktet kan du lese om på nettet.Gå inn på ABChelsekost og let frem Depridix...står mye bra om det. Dessuten er du i en fin alder på 25 år!(man er veldig fruktbar og det er uansett godt å ha med seg sammens med en pco diagnose) Jeg var selv 25 år å ble gravid og fikk mitt første barn.Da hadde jeg veldig ustabile sykluser og hadde begynt å utvikle pco.... For når datteren våres var 2 år fikk jeg min endelige diagnose pco og diabetes 2 !!! Så det er absolutt håp for deg:-) Håper du kan klare å slutte på medisinen sammens med legens oppfølging,gå over til depridix. Når du går ned i vekt,forbedres pcoen betraktelig. + at det finnes eggløsnings fremkallende medikamenter(pergotime),metformin(stabiliserer hormonene,spesiellt ved diabetes 2)....osv. Dette ble litt langt...men vil så gjerne at du skal få det bedre og det er absolutt mulig! Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8720584-pcosdepresjon-og-diabetes-2/#findComment-8818497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krisa-82 Skrevet 19. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 19. april 2007 Hei Babylengsel! tusen takk for svar legene påstår at den typen jeg tar, cipralex, ikke virker inn på vekta, men jeg vil gjerne slutte, har prøvd to ganger før, men hatt store abstinenser.har aldri hørt om depridex, er det noe lignende som johannesurt?jeg skal lese om produktet, kan være verdt å prøve:) jeg har begynt på metformin, og blodsukkeret har normalisert seg og søthunger mindre, og gått ned litt i vekt..2 kg. men merker jo bivirkningene med magetrøbbel dumt at legene ikke vet mer om pcos og at det kan føre til insulinresistens og diabetes 2 i ung alder..får ofte høre at det er sin egen skyld at vekta går opp og at man har diabetes 2..urettferdig når så mye påvirkes av disposisjon og arvelighet.diabetesforbundet nevner jo heller ikke med ett ord sammenheng med pcos og diabetes 2..men det må vel forskes mer på??takk igjen for støtten Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8720584-pcosdepresjon-og-diabetes-2/#findComment-9040202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Babylengsel* Skrevet 24. april 2007 #4 Del Skrevet 24. april 2007 Hei igjen ! Har ikke vært innom på en stund,men nå... Ikke lett når man får abstinenser,huff.Da er det jo heller ikke så lett å slutte. Depridix og Johannes urt er ikke det samme.Johannesurt er jo heller ikke mer å anbefale,det er visst ikke så trygt som de trodde. Jeg går også på metformin:-) Dette her er min 4 uke og er kommet oppi 500 mg x 4 daglig. Har gått tidligere på det 1,5 år siden.Da hadde jeg mye diare,slik er det heldigvis ikke nå.Ser ut til å tåle det bedre nå. Da fikk jeg stabile sykluser og EL,håper på det samme denne gangen. Diabetes 2 er også arvelig belagt,så man kan ikke bare belaste seg selv....men det er viktig å fokusere på kostholdet. Det er lettere sagt enn gjordt,sliter selv mye med kostholdet. Har du lest om depridix?Hvor mye tar du metformin og hvor lenge har du gått på det nå? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8720584-pcosdepresjon-og-diabetes-2/#findComment-9084323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå