Gå til innhold

titt tei:-)

**chrissy-the sweetest thing**

Anbefalte innlegg

da har jeg endelig kommet meg til dataen med historien min:-)

ikke akurat en solskinnshistorie men dette er jo et sjeldent tifelle:

det startet med at jeg ble lagt inn på observasjonsavdelingen på ulevåll den 9 mars for igangsetting,da jeg kom dit ble vi bedt om å vente på legen som kom et pr timer senere....det var fult på føden plutselig så i måtte bare vente over helgen å mest sannsynlig til mandag!

der lå jeg helt alene for det meste og ventet,ventet ventet og ventet ....

da helsesøster endelig kom inn på søndags morgen å sa at nå var det kommet en ledig plass til meg!

kl 10 .30 på søndag fikk jeg sjekk av lege(hadde 1 cm åpning bare)

og gele for å sette igang åpningen-

det startet ganske med en gang med sånne maserier,regelmessige ,kraftige men ikke så veldig vonde.

der lå jeg med disse maseriene hele dagen,da kl ble 2030 fikk jeg beskjed om at jeg skulle få smertestillende og prøve å sove litt for ingenting kom til å skje før dagen etter-typen og mamma ble sendt hjem for å sove.kl 22.30 våknet jeg etter å ha dubbet av så vidt av at de maseriene som ikke gjorde vondt pluteslig var ganske vonde,jeg tvingte meg selv til å ligge og gå i gangene en stund til før jeg sa ifra til noen så jeg ikke ble skuffet over at det ikke hadde skjedd noe!men kl 01.30 klarte jeg ikke mer å ringte på til helsesøster-hun sjekket igjen å da hadde jeg to cm åpning hun kjente babyhodet godt.

jeg ringte mamma og typen med en gang jeg kom ned på føden,det begynte å ramle på vonde rier som jeg klarte å puste meg fint igjennom.

tiden gikk og i løpet av timene fikk jeg masse gode rier og hadde 5 cm åpning.da ba jeg tynt om epedural,som jeg fikk først kl 0900 å hadde da 6 cm åpning.

etter epeduralen virket og jeg fikk slappet av å ikke hadde kastet opp på en stund(ca kl 12 -13 )gikk vannet mitt-som bare rant og rant !jeg kjente fortatt riene i et lite sted i ryggen som gjorde at jeg klarte å slappe av men ikke sove (var jo helt utslitt og svimte av hele tiden )hver gang jeg drakk vann så kastet jeg opp.akurat sånn lå jeg i mange timer uten at det skjedde noenting,men jeg fikk til slutt intravinøs med sukkervann så jeg kanskej skulle slutte å besvime,timene gikk og jeg le dårligere form,ikkeno mer åpning selv om de hadde satt dryppet på fullt-de skulle for lenge siden sett at jeg ikke var i stand til å føde to barn!men til slutt kl 19 kom dt en lege inn å beordret keisersnitt med det samme da hun så hvordan jeg så ut og at det forsatt ikke skjedde noe.de siste timene husker jeg bare glimt av da mamma har fortalt alt.jeg ble fikset klar med slanger osv( ny spinalbedøvelse)og ble kjørt opp med en gang de hadde gitt beskjed om at jeg kom.

i operasjonen kaster jeg opp-fikk panikkanfall pga utmattelse og måtte dopes ned,meeen kl 21.00 kom ILYAS og 21.01 kom YUNES.

jeg husker så vidt at mamma og typen kom inn på rommet jeg lå i etterpå å viste meg guttene.men jeg var altfor dopet til å nyte dem!

hastesnittet mitt var et sannt h** å komme meg igjennom de første tre dagene.jeg hadde smerter og var helt fra meg pga jeg var så utmattet og klarte ikke å bli kjent med ungene mine ordentlig fler dager etterpå.

men vi må vel bare tenkt sånn at dette var et ekstremt tilfelle-og at d fleste tvillingfødsler går mye lettere enn det her!

jeg hadde gjort det om og om igjen hvi jeg visste hva eller hvem jeg fikk igjen for det for disse to gutta mine er bare helt nydlige-de skriker aldri,er kjempevakre og helt friske.

håper alt er bra med resten av dere her inne som har og ikke har født.

har lagt ut bilder på nicket mitt som dere kan kikke på(husker jeg synes det var så gøy når jeg var gravid)

Fortsetter under...

Gratulerer så masse!!

Foreløpig er det så lenge til fødselen, så jeg tenker ikke så mye på den - kanskje like så greit....

Måtte se bildene dine, og det var to små. søte gutter.

Er fasinert over den STOOOORE magen på siste bildet, når du ligger i sykehus sengen.... herregud - kommer den til å bli så stor...

(samboeren min lurte på om en sånn mage kunne bli normal igjen...)

Nyt babisene!!

Hei Chrissy,

Gratulerer med to aldeles nydelige gutter.

Ser at du fikk en ganske tøff fødsel, og at det endte med haste-keisersnitt.... Det var nemlig min store skrekk at fødselen skulle ende med det, så jeg argumenterte meg fram til et planlagt keisersnitt.

Heldigvis ble det en flott opplevelse.

Men det er som du sier, man hadde gjordt det igjen og igjen og igjen, for premien er så uendelig stor:o)

Ut ifra bildene syns jeg guttene dine ser veldig like ut. Er de eneggede?

Annonse

Gratulerer så mye med de söte guttene:)Ja må si du hadde litt av en gigantisk mage för gutta kom.Utrolig at det går ann.Jeg födte også på ulevåll.Ble planlagt ks på meg da siden de kom så tidelig.Men må si jeg er kjempe glad for det når man leser hvor galt det kan gå med vanlige födsler også.Rart de ikke kunne tatt ett planlagt ks på deg litt för også og slippet alt dette.Men godt det gikk bra til slutt da.Var du ellers fornöyd med Ulevåll og var du borti en lege som heter Sveningsen til etternnavn?Liten en med briller som sjeler?:)Veldig dyktig lege.Ei jeg lå sammen med obs posten för jeg fikk guttene hadde også litt uflaks.hun födte tvillingene sine vaginalt med hadde problemer med og få ut morkakene så hun måtte i narkose og ta ks for og få dem ut.Da har du jo fått med deg det meste av en födsel kan man si.Men lykke til videre med de söte guttene dine da.

GRATULERER GRATULERER :-) :-)

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ UTROLIG!!!!! Bra det endte godt og at guttene dine er friske. Du har vært utrolig tøff. Det var nok en veldig tung fødsel, men som du sier at du hadde gjort det igjen :-) Tenk, nå har du 2 søte små gutter......det er helt uvirkelig.

Vil bare ønske deg masse masse lykke til og så gleder jeg meg til å få høre oppdatering fra deg :-)

Stooooor klem til alle 3 fra meg :-)

Hei hei Snuppa :)

Gratulere så MASSE :) Er det ikke deilig å ha det overstått nå selvom du var veldig uheldig og fikk en helt j... start/fldsel... Uff assa.At de ikke kunne reagert før?? Hallo.Skjønner ikke i og med også når du venter to at de heller kunne tatt litt mere hensyn. D er jo trossalt to som skal ut og man trenger krefter, Har ikke lagt ut historie enda jeg da liksom ikke fått somlet meg til det, Men skjønner at du ikke har hatt det bra nei...Fikk en veldig tung start jeg også selvom fødselen nesten gikk smerte fritt og fort men blr værre med meg etterpå. Trengte ca 3-4 dager jeg oxo på og komme meg. Det er tøft, men det er verdt det for min del da vi ser de vakre som har kommet til verden, eller hva?? Om du noen gang skal ha noe barn igjen håper jeg du for det litt greiere..For du trur jeg har hatt maks uflaks. Ja, klart det er smertfullt og jævlig når det står på men du har jo holdt på alt for lenge da spør du meg, føre de regagerte. Jaja... Nå for du komme over på DINBABY da og lage litt liv sammens med meg der :( Er så stille der.....Håper alt er bra ellers og at du koser deg like mye som jeg gjør med nurka mine...Lagt ut noen bilder jeg også om du ikke har fått sett de....

Stor klem fra meg og nurka....

hei ,å tusen takk for alle gratulasjoner :-)

magen min trakk seg sammen veldig kjapt!men du får også en sprøyte for å få livmoren til å trekke seg sammen igjen med en gang som hjelper veldig-er jo en og en halv uke siden jeg fødte å magen min er nesten flat igjen,er bare noen få strekkmerker igjen er -selv om jeg fikk masse på slutten.med litt trening så tror jeg nok at jeg komme rtilbake til gamle meg selv igjen.

-legen tok blodprøve og noe med navlestrengen så de skal være enegget.men jeg har funnet trekk og de har forskjellig typer hår(yunes har krøllete lysebrunt hår og ilyas har rett mørkebrunt hår.så jeg vet ikke om det er bare eg som mor som ser veldig forskjell på dem for de fleste klarer ikke å se det.

-jeg fødte i uke 38 og de veide rundt(orer ikke å finne frem hehe)2,2 og 2,3.

gratulerer masse igjen til deg frøken kss-for noen nydelige gutter du har f¨ått oxo:-)ser deg på minbaby;-)

for dere med planlagt ks-så ikke tro at dette blir det sammme,jeg var et ekstremt tilfelle(utslitt ,uttørka og ikke forbredt.blir nok planlagt ks neste gang.....lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...