Gjest Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Oftere og oftere opplever jeg at det plutseig kommer et enormt press (slik at det gjør skikkelig vondt) på et punkt i magen. Når jeg legger håndene eller et par fingre lett over punktet kjenner jeg tydelig en kul på noen cm innenfor som forsvinner innover i magen igjen når jeg dytter forsiktig til. Om det er fot, albue eller kne vet jeg ikke alltid, noen ganger er jeg nesten sikker på at det er foten. Noen ganger kan jeg også tydelig føle hode eller stumpen som en stor klump som står litt ut f.eks oppunder ribbena. Synes det er helt sprøtt og ganske morsomt at det er slik, kan ikke huske å ha kjent dette så tydelig så tidlig med de to andre :-)
Xenaen Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Ja, sånn har jeg det også! Jeg er overbevist at det er albuene som er ved navleområdet. Jordmor mente hun satt, så da er det vel hodet som er under høyre ribbein. Au! Men vi har nå vært tidlig ute denne gangen med alt, har vi ikke? Forresten, åssen er s-f målet ditt nå? Jeg var faktisk nede på normalen, altså i øvre skiktet. 29,5 trur jeg ho sa, og jeg er jo i uke 29. Det er veldig artig for storebror og storesøster å kjenne så tydelig lillesøster! Men for meg er det faktisk litt vondt, særlig når hun romsterer rett under navlen!
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Ja, det ER vondt! Noen ganger sitter han i sete (han snur seg rundt noen ganger for dagen) og det er helt sinnsykt vondt når han sparker på blæren, det er tross alt spark mott ribbena å foretrekke selv om det også er ømt og vondt til tider. Kanskje det har emd at vi er tredjegangs? SF-målet mitt er stort, lå på 30 i uke 28, altså to ruter over det grønne feltet, så han har sikkert god plass inni der, noe som vel også bekreftes ved at han fortsatt turner så mye inni der (altså snur seg helt rundt flere ganger på en dag), men han foretrekker tverr/hodeleie da, med hode på skrått ned og bena opp i høyre ribben.
Xenaen Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Ja jeg lå også et par ruter over. Men ikke mer nå. Litt bra, er så redd for å få en enorm unge! Men som du sier, det kan jo ha noe med god plass! Ho flytte seg faktisk overraskende lite rundt, som jeg kan merke, satt med hodet opp på ultralyd også, i uke 19. Men det kan jo hende ikke jeg merker det (les: Skjønner det)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 å jada! Får stadig tak i en fot eller hånd og kan helt tydelig gripe rundt rumpa og hodet. Min ligger i seteleie og sparker helst rett i bæra mi:) Må passe meg så jeg ikke skvetter vettu! Lenge leve knipeøvelser!
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Hehe! Hos meg er det oxo begynt å bli skikkelig trangt om plassen! Opplever oxo at jeg nesten kan ta tak i en fot eller en arm noen ganger, det presser sånn at det står en skikkelig kul ut fra magen, ser nesten ut som det skal gå hull. Er ubehagelig... Noen ganger føler jeg oxo at bayen "strekker" seg inni magen.. Blir enormt nedpress og opptrykk på en gang lixom...ribbena står i spenn, får nesten ikke puste mens det står på. Håper knøttet snart finner veien ut jeg da:)
MAMMA1 Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Har det akkurat som deg, kjenner/ser deler av kroppen som passerer i det øvre hudlaget mitt, men kan ikke si eksakt hva det er.Jeg er andregangs, og husker det slik sist også.Når magen får den merkelige skjeve, "firkantete" fasongen tror jeg det er ryggen eller stumpen som presses oppover...
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 Så gøy! :-) Eneste som bekymrer meg litt er at det fortsatt er over 10 uker igjen til termin og han skal jo bare bli større og større. Hjelp.... ;-)
MAMMA1 Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Samme her, har 7 uker igjen men synes innimellom "synd" på babyen som må ha det utrolig trangt der inne.Er mye mer bevisst denne gangen, og "tenker" for mye på unødvendige ting.
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #10 Skrevet 22. mars 2007 Kjenner noen ganger at hodet eller rumpa står opp mot ribbeina, og ser at magen blri "deformert" når en kroppsdel presses utover. Men har INGEN peiling på om det er bein, armer el hva... Er jo godt polstret rundt magen jeg da...hehe så kanskje derfor jeg ikke kan få tak i en fot el arm. Dere som kan få "tak" i en kroppsdel må jo være utrolig slanke...sukk...
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #11 Skrevet 22. mars 2007 Nåja, utrolig lank er vel neppe det rette orde, hehe... Er i utgangspunktet normalvektig og har lagt på meg 15 kg så langt, men klarer av go til å ta rundt en kroppsdel, ikke ofte da, men av og til.
Bergene Skrevet 22. mars 2007 #12 Skrevet 22. mars 2007 Ja jeg kjenner ofte både rumpe, hode og føtter, er koselig =)
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 22. mars 2007 #13 Skrevet 22. mars 2007 Hehe, kjenner rompa som ligger oppe ved brystet... Også kjenner jeg en albue/ et kne? som stryker meg på høyre side, er ikke vondt. Men det kiler noe helt forferdelig, hvis jeg ligger på siden og han stryker på innsiden;) hehe, skvetter til fordi det kiler sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå