Gå til innhold

Vil hverken ha mme eller vann:(


bebito:-)

Anbefalte innlegg

Nå får jeg igjen for at jeg har sagt at ungen min skal drikk vann, ikke saft ol..! Eneste han vil ha er morsmelk, sviske-og pæresaft..sukk. Må jo før eller senere slutte med ammingen og. Håper han plutselig begynner å like det:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg har hørt at flere har gjort med stort hell, er å vanne ut safta mer og mer, sakte men sikkert og til slutt står man igjen med bare vann. Er jo kanskje verdt er forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får forsøke det med safta. Og kanskje han liker vanlig melk bedre. Men er jo så lenge til han kan begynne med det og. Vet hva han vil ha ja; tar en slurk og så kniper han igjen munnen og setter hodet til siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dessverre ingen gode råd, ville bare si at du ikke er alene.. Selv sliter jeg med å få i han noesomhelst fra flaske eller kopp.. Totalnekt på alt annet enn pupp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig da. Men nå har jeg aldri hørt om noe barn som tørster ihjel frivillig, så hvis du en dag rett og slett slutter å servere saft, så vil han vel kanskje drikke vann etter en stund og være fornøyd med det? Uansett, hvis han skal begynne i barnehage etterhvert, så tror jeg ikke det finnes barnehager som serverer saft som tørstdrikk lenger, så da vil han nok venne seg til å drikke vann der.

 

Det er veldig lett å komme med påstander om at "sånn skal i alle fall ikke mitt barn gjøre" før man får barn, men det hender man møter seg selv i døra.... Noen barn synes vann er det beste i verden og andre vil heller ha det mer søte, sånn er det bare.

 

Snuppa mi blir ekstatisk når hun får farris (både vanlig og med smak). Har du prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke prøvd:)

Han tar en slurk eller to av vannet, men ikke nok til å dekke væskebehovet. Men ammer jo alltid en liten stund før måltidet så er ikke sikkert han er så fryktelig tørst da. Og drikker mere om han får saft for han synes det er godt..

Han drakk melk av flaske i jula, men nå er det altså helt uaktuelt:) (Kun kopp uansett, flaska tygger han på nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått vanlig imsdal, men ikke med smak. Er jo så mye tilsetninger i smaksvariantene så tror ikke jeg vil venne han på det. Jeg får så mye luft i magen av dem og kanskje han får det og. Nei må vel ta tiden til hjelp, og bare fortsett å prøve..men takker for tipsene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv rismelk ! selges på vanlig dagligvare butikk og er ikke så sterkt for magen som kumelk. Kan fint drikkes istedet for mme, og er søtt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...