Gå til innhold

5+4 i dag, å nå kom kvalmen. Noen gode tips??


kkbf

Anbefalte innlegg

Har kjøpt sea band armbånd, men føler ikke de hjelper i det helee tatt. Ringte også fotsoneterapeut i dag, men de ville ikke behandle meg pga av fare for abort. Så jeg trenger tips som hjelper mot kvalme...takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vann!!!! søvn!!!! og mat!!! kvalmen kommer ofte i forbindelse med enten søvn eller sult!! kjenn etter å finn ut hva kroppen prøver å fortelle deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med kvalme hele dagen, ingen ting hjalp så jeg ble anbefalt av legen å prøve akupungtur! Var veldig skeptisk men det hjalp;) Nå er den borte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dytter på denne, jeg er også desperat etter tips mot kvalmen...den er der KONSTANT!...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg hjelper det å holde sulten borte. spis litt hver annen time. trenger ikke være mer enn eg banan eller et eple. Drikker også masse vann men det er fordi jeg er så sabla TØRST!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse vann!!!!!!!!!!!! Og jeg har funnet ut at kjeks uten fyll hjelper. F.eks. Marie-kjeks e.l. Var helt avhengig, nå har heldigvis kvalmen begynt å avta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle tips..

Hjelper å spise titt, men er liksom sånn småkvalm hele tiden. Var sånn hele mitt forrige svangerskap, men da hadde jeg ikke en 2 åring i tillegg.

Så akupunktur er greit altså, får kanskje prøve det. Måtte du ta mange behandlinger?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt "sea-bands" siden mandag og det funker! Merker tydelig at kvalmen kommer tilbake når jeg tar de av etter arbeidsdagen. Elastiske bånd du trer rundt nederste del av underarmen med en liten kule på innsiden som presser mot et akupressurpunkt som motvirker kvalme. Brukes også for å motvirke reisesyke/sjøsyke. Koster kr. 150 på apoteket. Genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, sorry. Ser at du allerede har testa sea-bands... Da er det nok veldig individuelt om det funker eller ei. Noen sverger til B6-vitaminer mot kvalmen. Det funka ikke for meg, men kanskje verd forsøket? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...