*We68* Skrevet 21. mars 2007 #1 Del Skrevet 21. mars 2007 Da jeg var på ordinær UL så lå morkaka langt nede forran, men ikke forran åpning. Dette var svært vanlig forstod jeg, og alle som hadde slik morkakeplassering ble tatt inn igjen i uke 32 for å se om den hade flytta seg. noe den gjorde for de fleste. kun 5 % som ikke gjorde det tror jeg det var jeg skal på UL fredag for å sjekke om morkaka har flytta seg da, Men var inne på en sjekk for masse kynnere i forrige uke og da spurte jeg samtidig om legen ikke kunne sjekke morkaka også siden jeg fikk UL innvendig, så kansjejeg ikke trengte å komme tilbake 1 1/2 uke etter også. joda han sjekka, men morkaka lå helt på kanten så jeg måtte komme inn igjen. han sa den lå faretruende nær enda, men kansje det kunne gå bra, mye kan jo skje på 2 uker nesten sa han. noen erfaringer her med dette? håper for all den skal flytte seg jeg da. men litt skummelt når den ikke hadde flytta seg på alle disse ukene fra ord. UL og bare nesten 2 uker igjen. gruer meg litt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8718087-noen-som-har-v%C3%A6rt-p%C3%A5-ul-eller-skal-i-uke-32-pga-morkaka/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella75 *Fødeklar* Skrevet 22. mars 2007 #2 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg var inne til ul i går. (31+4) Jeg også gikk dit med blandede følelser, for ønsker jo ikke keisersnitt, men tenkte at OM jeg nå må ta keisersnitt så får jeg i alle fall en dato å forholde meg til.....Og tenk så mange som tar keisersnitt, og det går jo helt fint!! Min hadde vel og merke flytet seg litt oppover og jeg skal få føde normalt. Jeg synes timen var veldig koselig, for så fort hun hadde sett på morkaka så konsentrerte hun seg om babyen og jeg fikk se to øyne som blunket, en munn som smattet, masse hår i nakken...hehe... og vi så på organene som var helt fine og til slutt målte hun babyen og jeg fikk vite at hun er veier 1795 gr.(hun målte veeldig nøye!!!) og etter skjemaet betyr det at hun vil veie ca 3500 ved termin. Jeg fødte i uke 27 forrige gang, men ingen ting tilsier at jeg vil føde før tiden denne gangen, så jeg er veldig lykkelig og glad nå!! Skuldrene er senket og jeg skl glede meg med magen de siste 8 ukene!! Ønsker deg lykke til på fredag!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8718087-noen-som-har-v%C3%A6rt-p%C3%A5-ul-eller-skal-i-uke-32-pga-morkaka/#findComment-8723456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2blånisser Skrevet 22. mars 2007 #3 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg var da jeg var 33+1. Da hadde morkaka flyttet seg opp. Itillegg fikk jeg henne til å estimere vekt. Og det spurte jeg om siden jeg hadde fått estimert vekt på privat UL da jeg var 31+3, og da ble den estimert til 2400 gr. Og det syntes jeg var mye. Så derfor spurte jeg om hun også kunne gjøre det nå, og hun fikk estimert vekt til 2000 gr, noe som var helt gjennomsnittlig sa hun. Hun målte mer nøye enn det ble gjort på privat UL, så stoler mer på henne. Hun hadde målt hode, buk og lårben, iallefall. Husker ikke om det var mer.. Vet ikke hvor mye den kan flytte seg på to uker, men det er vel bare å håpe at den går opp, på deg. Ellers så går det sikkert bra å ta keisersnitt også, selv om det kanskje ikke er det du ønsker. Lykke til med UL:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8718087-noen-som-har-v%C3%A6rt-p%C3%A5-ul-eller-skal-i-uke-32-pga-morkaka/#findComment-8724088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 25. mars 2007 #4 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg var på ul for å sjekke morkaka nå på torsdag, i uke 30. Min hadde ikke flyttet seg,så jeg må på ny sjekk om 3 uker.. I tillegg er jenta veldig lita, minus 20 %.. Så de vil følge med både meg og henne.. Jeg har fått ks-dato da, ønsker foreløpig det både pga usikkerheten rundt morkaka og pga en forferdelig fødsel sist gang. Men døren er vidåpen for å slette ks-datoen og prøve vanlig.. Så vi får se! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8718087-noen-som-har-v%C3%A6rt-p%C3%A5-ul-eller-skal-i-uke-32-pga-morkaka/#findComment-8758253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå