kulemagen Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Noen som kan noen koselige sanger man kan synge for babyen i magen? Kan ikke så mange barnesanger, mest vuggesanger men blir litt kjedelig i lengden... Tips? Gjerne med tekst!
plutseligbolle Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Jeg synger egentlig vanligvis mye men mens jeg har vært gravid har det vært så mye hit og dit og styr så jeg har ikke sunget så mye. Synes det er litt rart å synge for noen jeg ikke ser. Regner med at barnet er lykkelig for å høre stemmene våre når vi snakker også, og at hun liker at jeg hører på radio hele tiden..... Det fins jo mange fine sangbøker du kan kikke i hvis du vil lære sanger. Du husker sikkert mange når du begynner å bla. Gå på biblioteket! Eller se her: http://www2.blikkboks.no/lydarkivet/lydarkivet-barnesanger.php
SuzyQ Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Jepp, synger masse, fordi jeg har en gutt på et år som elsker å bli sunget for... Så håper at lillemor i magen har litt glede av det også. Småtten fikk Den store hvite sangboka til dåpen, i den står alle de kjente barnesangene ++. Anbefales!!!
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Synger ikke så mye nå, men i perioder til ungene. En av de søteste sangene jeg kan er hentet fra barne-tv, "Jul på månetoppen" og er en god natt sang, men er jo vanskelig å skrive med melodi da. Teskten er i hvertfall slik: Nisser og griser, og alle andre små skal være inne nå. Kose oss i bingen, og ingen skal ha no' vondt å tenke på. Takk for denne dagen! Takk for gode ord! For det gode vi fikk i magen, nå ønsker vi en godnatt til alle på vår jord... Na-na-na-na-na-naaa, na-na-na-na-na.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Jeg synger masse! Har to barn fra før som begge elsker når vi synger sammen, og det blir jo oxo en ektra bonus for babyen... I tillegg til barnesangene, så synger jeg til radioen, tv`en, i bilen osv..... Tror babyen kommer til å kjenne stemmen min når han kommer ja:)
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 tror babyen i magen har det bedre når jeg ikke synger for å si det slik.. Jeg har verdens styggeste sangstemme, og er fullstendig klar over det.. Derfor ingen sang nå.. (Synger jo litt når jeg kjøre bil, men da er det ingen andre som hører noe særlig.. Hhehe )
Søtnosmamma Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Her er det stort sett mannen som synger. I starten var det rene gaulinga. Han trodde ikke babyen hørte så godt siden den var så innepakka. (Takk for komplimentet...) Nå har det heldigvis blitt mer kosesang ut av det.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 jeg synger litt, men mesteparten er jo musikk jeg selv hører på, men den jeg har sunget for babyen i magen er vel Når trollmor har lagt sine 11 små troll og bundet de fast i svansen, da synger hun sakte for 11 små troll de vakreste ord hun kjenner. o ajajajaj boff o ajajajaj boff o ajajajaj boff boff o ajajaja boff.... så stryker jeg meg lett over magen, og da sparker han meg i ribbeinet så jeg vrir meg i smerte..=) koselig det....
Fallerifallera Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Jeg synes egentlig jeg synger tålelig greit, men da jeg satte igang her om dagen løp hunden vår ned i kjelleren og gjemte seg!... Takk for den liksom! Så nå er jeg litt usikker på om jeg gjør mer skade enn gagn med denne synginga mi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå