Gå til innhold

Svangerskapskurs i Oslo?

♥ nr3 i juni 2011♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Vi var på svangerskapskurs med Oslo jordmor og kvinnesenter på Ullevål. De kaller det føselsforberedende kurs, men går ut på det samme. Fokuserer på fødsel og barseltid, pluss at vi fikk omvisning på fødestua og pasienthotellet. Kurset vi var med på var over to kvelder på rad og kostet 1000,- I utgangspunktet trodde vi svangerskapskurs var kurs som gikk over flere måneder, men slik er det visst ikke lagt opp lengre! Var veldig fornøyd med jordmødrene som holdt kurset:)

• 2 uker senere...

Jeg går til kontroll hos jordmor på ABC, og da vi var der den 30. mars kom hun med forslag om fødselsforberedende kurs. Det var bare det helt i begynnelsen av mai som det var ledig plass på, så da tok vi det. Jeg har termin bare to og en halv uke etter kurset, så jeg håper jeg rekker å få det med meg.

Poenget mitt er at slike kurs ikke nødvendigvis tas så veldig tidlig i svangerskapet, særlig hvis det er snakk om et fødselsforberedende kurs. Finnes det kurs om "å være gravid"? Synes liksom det er det som ligger i navnet svangerskapskurs, men det er mulig jeg har misforstått.

Skal prøve å huske å skrive inn hva jeg syns om kurset etter at vi har vært der. Det koster forresten 400 kr og varer i to timer. Husker ikke helt sikkert, men mulig det var snakk om "lett servering" også.

Alternativt kan du jo begynne på pilates eller yoga for gravide, det har jeg fått sterkt anbefalt av flere venninner, men det var litt krøkkete å komme seg til og det ene med det andre, så jeg fikk aldri begynt... Dessuten var magen begynt å bli såpass stor allerede at det føltes tungt å skulle lære seg en helt ny treningsform. (unnskyldninger, unnskyldninger :P )

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...