Gå til innhold

Hva er mest effektivt for produksjonen?

Anbefalte innlegg

Tassen skriker etter mindre enn 1 minutt ved puppen pga nesten ingen melk etter sykdom + div. Jeg prøver nå desperate tiltak (blandt annet har jeg sovet sammen med min elektriske medela swing fastteipet på puppen for å stimulere) men jeg skjønner bare ikke hva som skal til. Synes jeg pumper og pumper og pumper og det kommer ingen melk. Og jeg har prøvd alle de andre tingene i lista inkl syntocinon for refleksen.

Det jeg egentlig lurer på: Har lengden på pumpingen betydelse for produksjonen eller er det kun hyppighet? Jeg får ikke ut mer melk om jeg pumper i 1 time enn om jeg pumper i 10 min men hjelper det på produksjonen? Kan det være slik at det faktisk er bedre å håndmelke? Ofte så får jeg ut litt melk når jeg håndmelker selv om det ikke kommer noe når jeg pumper.

Fortsetter under...

Varme omslag før du pumper? Bukkehornsfrø?

15min per pupp er egentlig max, SPESIELT hvis du tørrpumper.

Da kan du også gjøre dette hver annen time.

Har du sett tråden her om ting som gir mer melk?

Det kan godt hende at håndmelking blir bedre for deg!

Det med sovingen ville jeg latt være, du kan skade deg...

tusen takk for svar, skal prøve varme omslag. Bukkehornsfrø har jeg spurt etter på helsekost men de hadde ikke, skal prøve en annen i morgen. Jeg synes for øvrig ikke jeg merker noen forskjell med ammete, hvor mye må man egentlig drikke for at det ska ha noen effekt?

Jeg har sett tråden og prøvd det meste. Ja jeg bruker meddela hjelpebryst og prøver å bruke det så mye som mulig når jeg er hjemme men synes det er veldig tungvint om natta.

Du kan også prøve å spørre på en velutstyrt dagligvare, det er jo et krydder!

Invandrerbutikker har det garantert. For det er en del av karri.

Forstår godt at hjelpebrystet er klønet om natta. Det er ikke noe annet bakenforliggende som har røvet melka di, kan du være gravid? Fått mensen?

Har ikke fått mensen og vet jeg ikke er gravid, tok en test for noen uker siden da jeg var veldig kvalm. Jeg har fått slite for melka helt siden fødselen. (4 og en halv måned siden) så jeg hadde på en måte vant meg til rutiner med annenhvertimesamming, hjelpebryst og kveldspumping. Det har gjort at jeg kunnet gi halvparten mm og halvparten mme men det virket som om brystene mine forandret seg. Tar mye lenger tid før melken kommer og jeg har aldri opplevd at "melken står" heller ikke melkespreng. Jeg har store tunge bryster, har det noe å si? Har ikke lyst å gi opp enda.

Annonse

Er du fremdeles kvalm? For det en kvalmestillende medisin (står på lista) er melkeøkende! Du har ikke begynt på pillen (eller minipillen?)? Heeelt sikker på du ikke er gravid?

Og du har ikke hatt noe PCOS greier? Nå har du jobbet noe så veldig, trekker du inn årene nå så er det helt greit!

He he helt sikker på at jeg ikke er gravid men jeg har faktisk begynt på minipiller men har bare tatt de 4 dager. Påvirker det melka? ikke noe PCOS-greier. Det er litt fortvilende når gutten min egentlig er såå glad i puppen men blir så rasande sint når det ikke kommer nok melk og når han endelig får litt så er han i himmelen øyene ruller seg :)

Vel må kanskje bare innse at jeg ikke er noen melkeku men skal prøve litt til. Tusen takk for hjelpen! Gull verdt!

Vet du hva? Nå når jeg leste om PCOS så stemmer symtomene inn og det slog meg plutselig at mamma har nevnt noe om hormonforstyrrelse tidligere og det viser seg at hun har PCOS og etter som jeg har lest på nettet så er det vist nok veldig arvelig. Men det jeg ikke finner noe om er hvordan dette påvirker melkeproduksjonen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...