Gå til innhold

Kan unger ha feber "feil vei"?

Anbefalte innlegg

Benjamin har en temp på 36,3....trodde det normale var 37,5. Han er ennå ikke frisk, men virker ikke som om han har feber. Bortsett fra at han plutselig blir svett i hodet, for så å bli normal etter et par minutter. På søndag da han ble syk hadde han en temp på 38, og da virket han helt skutt. Venninnen min har en kald kroppstype på ca 36gr, men kan babyer også ha det? Hun blir også helt skutt når hun kommer opp i 38gr.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8717080-kan-unger-ha-feber-feil-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg lite peiling på dessverre, men jeg vet at snuppa mi har rundt 36,8-37,0 i normal temp. i følge termometeret jeg bruker. Har egentlig ikke tenkt så mye over dette. Hun har bare hatt feber et par ganger, rundt 38,9, jeg synes hun var i overraskende god form da hun hadde det i hvertfall. Kanskje tre små kan svare deg?

Normaltemperatur er under 37,5 - når noen i min familie har 37,5 har de faktisk litt feber, ja;-)

Det er greit å måle normaltemperatur når de er friske, så er det lettere for deg å kontrollere senere. Selv har jeg rundt 36,5-36,7, og det har ungene også.

Hvor har du målt? Under armen eller tunga er det jo litt lavere temp enn i baken..... Normaltemperatur er 36,5-37,5, så det varierer en del. Tror nok at også babyer kan ha "naturlig" lav temp, og bli veldig utslått av lettere feber.

Gutten min hadde 39,2 her en kveld, men var nesten i toppform! Syntes bare han var litt varm, og så var han jo forkjølet og litt sliten. Ble litt paff da jeg målte, så jeg ga ham Paracet før han la seg. I kveld hadde han 38,3 uten at han virket noe annerledes enn ellers.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...