Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen (her også).

Jeg fikk Ovitrelle i høst en gang. Tror egget var 18 eller 19 mm den dagen jeg fikk beskjed om å sette sprøyta, og så skulle insemineringen skje 36 timer etterpå. Men jeg har hørt andre som sier inseminering etter 12 timer, og de har også brukt pergo. Jeg brukte ikke pergo, så jeg antar at det er forskjellen. Men gynekologen gir deg instrukser om dette? Det gjorde i allefall Trolle, og så sto det en del info i Ovitrelle pakka.

Vi måtte avtale tidspuntk med Stork først, og så regne oss 36 timer bakover for å vite klokkeslettet vi skulle sette sprøyta. Så satt vi her som to spente fjols og venta på at klokka skulle ringe og jeg kunne sette sprøyta. Ble dessverre ikke gravid den gangen da, men i allefall visste vi at vi reiste på rett dag den gangen.

Jeg bruker pergo og eggløningssprøyte som heter pregnyl.

Jeg er hos gynekologen som tar ultralyd på dag 11 i syklusen. Så gir han meg tidspunkt for når jeg skal sette sprøyta, og bestiller time til inseminering i danmark for meg. På dag 11 har somregel fllikelene vært mellom 15-20 mm, og har satt sprøyta ca 2 dager etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...