Gå til innhold

Da har jeg fått en liten prinsesse!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er fødselshistorien min:

Jeg fikk en modningspille tidlig torsdags morgen (5 dager etter termin), da var jeg lå jeg på ca 2 på en modningsskala. Jeg gikk utover dagen uten å kjenne noe, men på kvelden begynte det å komme noen små rier. Vi ble flyttet inn på ett miljørom, hvor vi kunne være for natten. Ble sjekket av jordmor senere på kvelden, og da var jeg kommet opp på ca 6 på den skalaen. Fikk sove godt den natten, da riene ga seg igjen. Neste morgen fikk jeg en ny pille, og den viste virkelig effekt! Klokken to hadde jeg rier med 4-5 minutters mellomrom og fødselen var igang. Riene fortsatte utover dagen og ble vondere og vondere utover kvelden. Jordmor sjekket meg i syv tiden og jeg hadde nå 2 cm åpning og de kunne kjenne hodet. Jeg fikk tilbud om å ligge i badekar for å dempe riene, og det gjorde jeg. Det var fantastisk smertelindring, men riene avtok litt i badekaret.. Da jeg kom oppigjen av badekaret tok det en stund før riene tok seg oppigjen, men de kom tilbake for fullt!! Jordmoren sjekket meg igjen i 22 tiden og jeg hadde da 4 cm åpning :)

Riene ble tettere og vondere, så det var på tide å begynne med mer smartelindring. Jeg fikk akupunktur i korsryggen, hendene, fotbladene og i leggene. Dette hjalp litt på ri-smertene i ryggen og det skulle hjelpe til en raskere åpningsfase. I tillegg til akupunktur brukte jeg lystgass - som jeg ikke hadde klart meg uten!! Neste gang de sjekket hadde jeg 7-8 cm åpning og de ville ta vannet. Min kjære i samarbeid med jordmoren overtalte meg til å ta en morfinsprøyte, og etter mye om og men gikk jeg med på det. Press riene startet nesten umiddelbart etter at de tok vannet, og det gikk 1,5 time, så var jenta mi kommet til verden!! :)

Nå er vi kommet hjem og koser oss masse!!

Lykke til videre alle sammen, dere har masse å glede dere til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte helt å skrive at hun kom til verden Lørdag 10.03.07. :)

Skrevet

grattulerer så mye!! kos dere mye med prinsessen deres:)

Skrevet

Gratulerer så mye og lykke til videre!

Skrevet

Gratulerer såååå mye:-)og kos dere masse.

Gleder meg til det eeeeendelig blir min tur..

(har fortsatt 8 uker igjen.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...