Gå til innhold

Hvordan kjennes det ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i dag 39+2. Det nærmer seg faretruende... Det jeg lurer på er om noen har hatt sånn smerter som jeg har i dag og hva det kan vere. Er det noe på gang kanskje? Jeg har i dag hatt smerter som minner om intense luftsmerter. Sitter helt nederst i magen og i ryggen. Er ikke rytmiske, men stikker plutselig til. Det er verst når jeg står og går. Har hatt avføring i dag og det kommer ikke noe luft så jeg tviler på at det er vanl,ig mageknip. Har hatt lite kynnere i dag, og det er så vidt jeg vet ingen sammenheng mellom smertene om at livmoren blir hard. Bør jeg ringe føden kanskje? Det er ganske så vondt når det stikker til...

Nå skal jeg gå en tur for å se om det kan løse opp noe dersom det bare er mageknip jeg har. Så da håper jeg at noen har svart meg til jeg kommer tilbake slik at jeg kan bli litt beroliget kanskje. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...

Leste innlegget ditt og både mannen her og jeg var svært enige om at det her høres ut som om barneskrik er rett rundt hjørnet ",)

Har du tatt tiden på det? selv om det ikke er rytmisk, så prøv å få tatt tid på det som skjer... se om du kan klare å dele det inn i 2-3 deler...

start-stopp og hvile...

Har du lang vei til føden?

Skrevet

heisann...

jeg er 3,gangsfødende og jeg synes kanskje at du skulle ha ringt føden for å være på den sikre siden... Og når det gjelder rier og slikt kan jeg bare snakke for meg selv... Da jeg fikk mine så startet det med tak som satt rundt magen og under, samt bak i korsryggen...de sitter i en liten stund før de slipper taket..for å si det slik, det kan minne om kynnere men er mye vondere en det... Det du kan tenke på er om du har mere avføring i dag i forhold til tidligere og om det kommer mere slim... Kroppen starter jo opp maskineriet sitt på den måten at den begynner en slik tømmingsprosess... Kommer det en "klatt" me seigt slim, kan d være slimproppen og er det litt blod i den betyr det bare at mormunnen er moden og ting begynner å skje...

Vet ikke om du ble noe mer rolig eller klokere, men om du er i det minste tvil hva det kan være, er det bedre at du ringer en gang for mye enn en gang for lite;o)

Lykke til...

MVH

Skrevet

slike stikkesmerter har jeg hatt mye av. JM mente at det sikkert var babyen som presset litt på ned i bekkenet. Ligger hodet ned?Er det festet?

Du kjenner det når du får en rie. Det er ikke til å ta feil av iforhold til kynnere. Iallefall er det slik til meg men vi er jo alle forskjellige. Lykke til

Skrevet

Har bare 25 minutt å kjøre til føden, så jeg trenger ikke stresse med det tror jeg. Får prøve å ta tiden, men det varer så kort hver gang og kommer flere ganger etter hverandre i stikninger før det er stilt en stund. Fram med stoppeklokken! :) Håper det er fødsel som nærmer seg!

Skrevet

Ja hodet ligger ned og har vært festet siden uke 34. Har hatt stikninger noen uker, men dette er noe annet. Mer smerter, men tror ikke det er rier enda. Kanskje det går over til å bli rier :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...