Spira31 Skrevet 21. mars 2007 #1 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei, vet ikke helt hvordan jeg skal begynne. Jeg er 20+2 på vei og studerer et årsstudium... har knapt vært på forelesninger etter nyttår..først pga kvalme og så nå i mars var jeg innlagt på sykehuset (6mars) pga sterke magesmerter.. de mente det var betennelse på en cyste.. itillegg plaget av treige tarmer.. uansett fikk da beskjed om å ta det med ro og legen min skrev legeattest som jeg videresendte til mine forelesere + rådgiver på universitetet. Han ene foreleseren er villig til å strekke seg sånn at jeg slipper å levere en mappeoppgave jeg mangler for å gå opp til eksamen.. men problemet er at eksamen er onsdag som kommer (28 mars) og det er begrenset hvor mye jeg har fått med meg i det faget... Han andre foreleseren bare misforstår meg og det nytter visst ikke med noen utsettelser som helst i det faget (fransk samfunn)..samme foreleser spyr ut ark som vi må lese og lære.. hardt fag. Siste foreleser videresendte bare mailen min til rådgiver og sa hun kunne gi meg eksamensreglementet...dvs at et visst antall mappeoppgaver må være levert for å kunne gå opp til eksamen... dette er jo noe jeg vet. Kjenner ikke legen min så godt i og med at han er vikar for min fastlege, men tror han er grei.. leste på Lånekassen sine sider at om er syk i svangerskapet kan man ha rett til å få omgjort lån til stipend.. er det det jeg må få legen til å skrive under på nå? Er jo ikke noe bra å ikke dukke opp på eksamen... de neste eksamene er i juni (men før det har vi hele tiden mappeoppgaver som skal innleverest). Jeg har jo vanlig lån og stipend støtte nå for tiden (siste utbetaling før sommeren er i mai)... og det med at jeg må ta permisjon for å få fødselspenger fra Lånekassen... kan jeg ta det fra et hvilket som helst annet studie da? Terminen min er 8 august. Har søkt på noen bare for å søke på noen..svaret om jeg kommer inn skjer jo ikke før i midten av juli.. må man ha studert fullt ut årsstudiumet for å få støtte? hvordan kan jeg løse dette? Blir så oppgitt.. sliten nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8715700-kan-noen-hjelpe-meg/
Mammapudding Skrevet 21. mars 2007 #2 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei:) Er litt usikker på om jeg kan hjelpe så mye. Men når du har hatt rett til lån/stipend de siste 6 mnd før fødsel(sommerferie teller med) så har du rett til fødselsstipend, men da må du ta permisjon fra et studie(samme hvilket, trenger ikke å henge sammen med det du har gått på). Du trenger ikke å stå på eksamen nå til våren, eller ta den i det hele tatt, du får stipend uansett. Håper det hjalp deg litt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8715700-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-8717724
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #3 Del Skrevet 21. mars 2007 Svarte deg på skravle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8715700-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-8718046
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå