Gå til innhold

Symfyse/ Fundusmål?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 18+0 i dag og hadde sf-mål på 13 i forrige uke, langt under streken. Men jeg var også på ekstra ul i forrige uke, og babyen var akkurat så stor som den skulle være, heldigvis.

Er litt merkelig, for i forrige svangerskap hadde jeg bitteliten mage, men sf-mål langt over gjennomsnittet. Men denne gangen har jeg mye større mage og helt minimalt sf-mål. Magen er helt annerledes, det er så rart..

Jeg er nå 21 uker på vei, sist jeg var med jordmor var jeg 18+5 å symfyse målet mitt var 22... Jordmor ble litt overrasket siden den hadde vokst MYE siden forge gang jeg var hos jordmor som da var for 2 uker siden. Hun lurte faktisk på om det var flere der inne, men det var det ikke på ultralyd da. Og det skal vell godt gjøres at den klarer å gjemme seg... Kanskje jeg er litt lenger på vei?:) Lov å håpe...

Blirt spennende å måle igjen...

Annonse

Målet på hvor stor livmora er, fra skambenet:)

Og apropos det, vært hos jordmor idag og jeg er nøyaktig 20 uker på vei! Da hun målte fikk hun 21 cm og hun syntes det var temmelig stort... Lå over det skraverte feltet visst.. Hva vil det si at man er så stor tro? Lenger på vei, flere i magen? Andre årsaker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...