GravidTilSlutt!:) Skrevet 21. mars 2007 #1 Del Skrevet 21. mars 2007 Noen som vet hvordan man kan skjekke dette? Og hva man kan gjøre om man finner ut at det er tilfelle? Jeg sluttet på p-piller da jeg var 17, prøvde ikke å bli gravid den tiden, men brukte heller ingen prevensjon for å si det sånn.. Har vært i faste forhold så og si hele tiden siden da men har ikke blitt gravid. Jeg er 23 nå.. Legen min mente at det kunne være noe "galt" men ville ikke gå videre å sjekke det, siden jeg egentlig ikke prøvde å bli gravid, og at kanskje bekymringen min ble bare større hvis jeg fant ut at det var noe som ikke stemte. For ca to år siden ble jeg lagt inn på legevakten med kraftige "magesmerter", men de fant ikke noe feil.. Det gikk over til dagen etter. Nestegang det skjedde, gikk jeg ikke til legen. 3.gang det skjedde ble jeg lagt inn på legevakten til observasjon i 24.timer, siden smertene var ekstremt kraftige. De fant fortsatt ikke noe feil. De lurte på om jeg vanligvis hadde eggløsningssmerter så det kunne være det, men det hadde jeg aldri hatt. Noen uker senere fant jeg ut at jeg var gravid, og beregnelsen sa at jeg hadde blitt det omtrent samme tid som den siste gangen jeg hadde disse smertene. Og smertene hadde kommet 3 ganger med ca 1mnd. mellomrom, og mellom menstruasjonene. Desverre tok jeg abort... noe jeg har angret sinnsykt siden Og siden da igjen (2år) har vi prøvd å bli gravid igjen, men det har ikke lykkes. Smertene har jeg ikke hatt siden. Jeg har en normal menssyklus på 30-32 dager, både før og etter dette. Beklager det lange innlegget, men håper noen kan ha noen råd Jeg er jo nygift, og vi vil ha beeeebis!!! :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8715064-manglende-el-samme-som-i-bli-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loop, Mamma til tvillinggutter Skrevet 21. mars 2007 #2 Del Skrevet 21. mars 2007 Gå til legen å sjekk om du har EL. De tar en blodprøve. Ellers kan jo du prøve El-tester, men de viser ikke at du har EL, kun det hormonet som får egget til å løsne. Så det er faktisk ikke sikkert at man har fått EL selv om man har den stigningen av hormonet. Håper det var litt til hjelp.... Lykke til! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8715064-manglende-el-samme-som-i-bli-gravid/#findComment-8717748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå