Gjest Skrevet 21. mars 2007 #1 Del Skrevet 21. mars 2007 Er de fornøyde og har et fint liv:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 21. mars 2007 #2 Del Skrevet 21. mars 2007 November-barnet mitt er glad og fornøyd ja, han er 13 kg og 85 cm lang.. Veldig blid og snakker masse! Er i barnehagen 50 % og hos barnevakt eller hjemme med meg resten.. Jeg får ikke lov til å ha han hele dager hjemme pga sykemeldt med forliggende morkake. Andreas har blitt skikkelig pappa-dalt etter jeg ble sykemeldt, og er tidvis litt sint på meg fordi jeg ikke kan løfte han opp.. Livet er herlig her i gården, og vi venter i spenning på at jenta kommer i mai/juni!! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakeåndsen Skrevet 23. mars 2007 #3 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg synes det er så herlig å være mamma til ei på 16 mnd!! Vesla mi kommer med nye ord hver dag, og begynt så smått å sette sammen to og to ord. Hun forstår så og si alt vi sier, og ber henne gjøre. Og hun elsker å hjelpe til, f.eks. kaste bleia si selv. Heldigvis begynner den verste klatringen å gi seg, nå er det mest morsomt å trille vogna over alle dørkarmer og faktisk klare det og å gå baklengs eller i ring. Pappa er den store helten, og den første hun spør etter når hun våkner. Han var borte på jobb hele forrige uke, så på natt til lørdag da hun våknet og han lå i senga var hun så glad. Dessverre har hun vært mye syk i det siste, og vi venter fortsatt på å få fjerne falske mandler. Tre ganger har operasjonen blitt avlyst! Og nå begynner det å haste litt, siden jeg er i uke 34, så det må bli en av de nærmeste ukene hvis jeg skal orke... Vi skal ringe når hun er frisk, sånn at vi kan få time hvis noen må avlyse. Hun er til tider veldig småspist pga sykdom, og er ikke av de største. Men så god da! For meg er hun helt perfekt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flust Skrevet 23. mars 2007 #4 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg har også en glad og fornøyd novemberjente. Alle sier at hun alltid er blid. Forrige uke hadde vi en del trassing her hjemme, men etter tre runder med "time-out" gikk trassingen over. Som flere over her sier, så kommer det stadig nye ord, selv om alle ikke er like tydelige. Men mamma forstår heldigvis Det morsomste som fins er å svømme, være ute og leke i gata, plaske i søledammer og rømme fra mamma. Inne er det gøy å klatre opp på bord, slippe seg eller hoppe, bare for at mamma og pappa ser så rare ut når de har hjertet i halsen. Teletubbies er også morsomt, spesielt Boom-boom-dansen, men det er ikke så mye man får lov til å se på tv når man bare er ett år. Det som er pyton er å ligge på stellebordet, eller å kle på mye yttertøy på en gang. Det er heller ikke så morsomt å sitte i vogn lengre, iallefall ikke hvis man har fått lov til å gå litt først. Vesla er ei lita flis, kaloriene brennes hurtig opp. Heldigvis spiser hun ganske godt, og hun er blitt flink til å spise middag med både skje og gaffel. Ellers sliter vi litt med falsk krupp når hun er forkjølet, og det er hun i dag. Nå har jeg akkurat gitt henne Efedrin og håper hun får en rolig natt. Hilser til alle andre novemberbarn + mammaer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flust Skrevet 24. mars 2007 #5 Del Skrevet 24. mars 2007 Det er morsomt å være ute og leke og traske rundt. Prøve å stikke av hele tiden er gøy, men mamma springer fortere enn en selv. Inne er det om å gjøre å klatre høyt og slippe seg sånn at mamma og pappa får hjertet i halsen. Siden man har gummiansikt kan man lage hundre tusen forskjellige grimaser. Det er stas å få andre til å le. Når mamma og pappa ikke vil stå opp er det morsomt å ta på seg luer, solbriller og votter som tilhører dem og er altfor store. Da sier de "Ååå så fiiiin!" Når man våkner roper man alltid "Oj!" for da må man peke på pingvinene i taket, løven på gardinene og "dotta"=dokka som ligger på gulvet. Det er også morsomt å se på Teletubbies og danse Boom-boom dansen, men mamma sier at ettåringer ikke skal se så mye på tv, så da blir det ikke så ofte. Det kommer stadig flere og flere ord. Ikke alle er like tydelige, men mamma forstår heldigvis. Etter frokosten i dag spiste vi "ball"=appelsin. Får man noe godt vil man naturligvis ha "meh"=mer. Mamma heter alltid "mamma", mens pappa heter "pappa" men noen ganger også "mamma". "Bø" kan man si hundre millioner ganger på en dag, og man går aldri lei. " I ansiktet har man "øi"=øye, "nene"=nese, "muh"=munn, og på siden av hodet finner man "øøe"=øre. Når man er ute og går hender det at man ser "pus" eller "vof-vof". Ser man en ku eller en hest kan det komme et "møøø" eller "iihhmhmhm". Løven ser vi sjelden, men den som det er bilde av på gardina brøler "rwaoroawroeao". Apekatter klør seg i hodet og sier "uh-uh-uh". Å ligge på stellebordet er ganske pyton. Det er heller ikke gøy å kle på seg en masse yttertøy når man bare venter på å få gå ut og leke. Det verste er at man må inn igjen når man er ute og har det morsomt. Mat er godt, men mamma blir ganske sur når man hiver skorpene på gulvet eller spytter ut grøten og blåser så det spruter. Det beste er å få lov til å spise selv, og etter å ha trent en stund blir man ganske flink. Brokkoli, mais, gulrøtter og pastasløyfer er digg. Pølse, skinke og medisterkaker, etc. er ikke å fornekte det heller. Potet er ekkelt og tørt kjøtt, f.eks. kylling er ingenting å trakte etter. Vafler og boller glir lett ned! Klokka sju er det leggetid, og da sovner man så lenge smokken og koseteppet er på plass. Når man er forkjølet får man noen ganger falsk krupp. Det er skumle greier og skjedde senest i natt. Hilser til alle novemberbarn og mammaer som tok seg tid til å lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flust Skrevet 24. mars 2007 #6 Del Skrevet 24. mars 2007 Oi, innlegget mitt forsvant første gangen jeg skrev, så da skrev jeg et nytt et. Jaja, sånn kan det gå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå