Gå til innhold

Katjas lillesøster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den kommende storesøster heter Katja, og vi sliter litt med å finne det "perfekte" navn til lillesøster. Da jeg selv vokste opp med et "poppis-navn" ønsker jeg at mine barn skal slippe det (i parallellklassen min på videregående var det f.eks. 5 Marianne'r!). Våre favorittnavn for tiden er f.eks. Helena (som jeg både synes er fint og er relativt sjeldent, men passer det til Katja?) og Sara (sukk, poppisnavn...). Noen som har forslag/innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes nok ikke at Helena passer så veldig godt sammen med Katja dessverre... Enig i at Sara er et kjempeflott navn!

Forslag:

Klara/Clara

Siril

Siren

Elina

Skrevet

Trenger det å passe perfekt?

Syns både Helena og Elena passer jeg.

Skrevet

Trenger ikke å passe perfekt, men greit om det ikke er så krasj at folk stusser på det. ;) F.eks. brødre med navn som Oddvar og Timian eller noe sånt. Ser for meg at et navn på to stavelser ville vært best, og gjerne på en av bokstavene H, T, E eller R (bokstavoppkalling). (Elena utgår pga et par veldig lignende navn i nær familie)

HI

Skrevet

Helena passer fint det. Hva med

Helle

Hanne

Tiril

Tina

Elise

Ellen

Rina

Randi

Skrevet

Jeg må bare si at jeg synes Katja er et skikkelig tøft og fint navn.

Hmm, søster til Katja...

Dina

Alma

Taran

Tiril

Lina

Monja (for likt kanskje)

Likte du noen av disse?

Skrevet

Jeg synes Helena går helt fint sammen med Katja, det lyder ikke som Oddvar og Timian i det hele tatt! Dersom du liker Helena best, ta det. Sara er også fint, selv om det er poppis. Katja er jo et veldig fint navn da! Andre forslag på H, T, E eller R:

Hedda

Taran

Eira

Runa

Spesielt Eira synes jeg er fint, og det ville være et bra navn til Katjas lillesøster.

Skrevet

Katja og Fride

Katja er litt mer spesielt enn det litt mer vanlige Kaja, og Fride mer særegent enn Frida. men begge er tostavelsesnavn i samme sjanger for meg iallefall, og så syns jeg det er en fordel at de ellers er ulike, dvs at de ikke har samme forbokstav eller endelse. det blir fort for likt, syns jeg, og søsken er da to individer, og ikke et "sett". (Dessuten er det formodentlig lettere å ike snublke i navnene når de ikke er så like)

Skrevet

Det gjør vel ikke noe om navn til lillesøster ikke matcher navnet til storesøster? Velg det dere syns er finest!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...