Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Den kommende storesøster heter Katja, og vi sliter litt med å finne det "perfekte" navn til lillesøster. Da jeg selv vokste opp med et "poppis-navn" ønsker jeg at mine barn skal slippe det (i parallellklassen min på videregående var det f.eks. 5 Marianne'r!). Våre favorittnavn for tiden er f.eks. Helena (som jeg både synes er fint og er relativt sjeldent, men passer det til Katja?) og Sara (sukk, poppisnavn...). Noen som har forslag/innspill?
prysseluskan Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Jeg synes nok ikke at Helena passer så veldig godt sammen med Katja dessverre... Enig i at Sara er et kjempeflott navn! Forslag: Klara/Clara Siril Siren Elina
Synnøve_Solbakken Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Trenger det å passe perfekt? Syns både Helena og Elena passer jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Trenger ikke å passe perfekt, men greit om det ikke er så krasj at folk stusser på det. F.eks. brødre med navn som Oddvar og Timian eller noe sånt. Ser for meg at et navn på to stavelser ville vært best, og gjerne på en av bokstavene H, T, E eller R (bokstavoppkalling). (Elena utgår pga et par veldig lignende navn i nær familie) HI
Vipsenmamma Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Helena passer fint det. Hva med Helle Hanne Tiril Tina Elise Ellen Rina Randi
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Jeg må bare si at jeg synes Katja er et skikkelig tøft og fint navn. Hmm, søster til Katja... Dina Alma Taran Tiril Lina Monja (for likt kanskje) Likte du noen av disse?
volve Skrevet 22. mars 2007 #11 Skrevet 22. mars 2007 Jeg synes Helena går helt fint sammen med Katja, det lyder ikke som Oddvar og Timian i det hele tatt! Dersom du liker Helena best, ta det. Sara er også fint, selv om det er poppis. Katja er jo et veldig fint navn da! Andre forslag på H, T, E eller R: Hedda Taran Eira Runa Spesielt Eira synes jeg er fint, og det ville være et bra navn til Katjas lillesøster.
anaina Skrevet 23. mars 2007 #12 Skrevet 23. mars 2007 Katja og Fride Katja er litt mer spesielt enn det litt mer vanlige Kaja, og Fride mer særegent enn Frida. men begge er tostavelsesnavn i samme sjanger for meg iallefall, og så syns jeg det er en fordel at de ellers er ulike, dvs at de ikke har samme forbokstav eller endelse. det blir fort for likt, syns jeg, og søsken er da to individer, og ikke et "sett". (Dessuten er det formodentlig lettere å ike snublke i navnene når de ikke er så like)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #14 Skrevet 23. mars 2007 Det gjør vel ikke noe om navn til lillesøster ikke matcher navnet til storesøster? Velg det dere syns er finest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå