Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hehei. Håper at noen kan svare meg på dette.

Skal begynne på pergotime idag. Har vært på nettet og lest en del og skremt meg selv litt...

Leste et sted at pergo-en kan gjøre at slimhinnene i livmora blir tynnere og egget derfor har mindre sjanse til å feste seg. Leste også at noen har fått resept på, eller beskjed om å bruke ovesterin sammen med pergo-en for å motvirke dette.

Dere som har fått det, hvordan har dere fått beskjed om å bruke det? Jeg mener når i syklus, før - etter - sammen med pergo osv?

Ville bli veldig veldig veldig takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8714732-pergotime-og-ovesterin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

jeg har tatt min første kur, og fikk da bekjed å¨å bruke ovesterin krem, de dagene jeg jeg tok pergotime pillene, har ikke hørt om noen andre her inne som har brukt kremen, de skjønte det ikke på apoteket heller, men jeg har en utrolig oppegående kvinnelig gynekolog, så jeg stoler på henne, og har gjort som jeg har fårr beskjed om:)

lykke til!

Tusen takk for svar. Jeg prøver det jeg. Lite spørsmål (unnskyld detaljert). skal kremen liksom inn i vagina eller smøres rundt utenpå?

Har lest på engelske nettsider at det er vanlig å bruke krem sammen med pergo, bare visste ikke hvordan.

Håper det klaffer for deg da, jeg ahr knasket i meg de første pillene og er veldig så positiv. Denne gangen skal det bli baby!!

takk takk igjen. Nå har jeg vært og kjøpt. Begynte på pergo igår, så det blir bare 4 dager med ovesterin (en skulle bare ta de de dagene man tar pergo sant? eller har jeg forstått det galt?) men verdt et forsøk tenker jeg.

Du er ferdig med kuren denne pp-en da? når har du ikm?

Og forresten, ble el veldig forsinka hos deg?

Beklager masse spørsmål...

Annonse

jo, kremen sammen med pillene:)

hadde e.l på dag 21, så ikm omkring 2-3 april, regner sånn ca 14 dager + etter e.l. er ikke den som har mest stabil syklus, men ca 5-6 uker

E.l kom ca sånn den pleier!

Jeg er veldig spent nå. vi hadde sex etter oppskriten til gyn, og har gjort alt etter planen, så hovedspm er jp om jeg hadda e.l

blei ganske litt rotete dette her, men jeg har en treåring som står å meser litt. vi snakkes:).

Da får forhåpentligvis du positiv grav.test samtidig som jeg forhåpentligvis får positiv el test!!! håper el ikke blir så altfor forsinka..

Hvilket sex skjema har du fått? Vi fikk: han tømme seg dag 5 (vi bare hadde sex). Så sex andrehver dag i ti dager, fra dagen etter pilleslutt.

Blir nok mer når/hvis finner el. Var det samme som dere fikk.

Håper det klaffer for deg denne pp-en. Krysser fingrene.

God helg og klem

hei!

virker som vi har fått akurat samme oppskrift:)

Vi skulle også ha sex annenhver dag fra pilleslutt til dag 21. skulle på dag 21 ta bl.prøver, for å måle progesteron. problemet mitt er at jeg ikke testet positivt på e.l før deg 21, så vi haffe sex frem til dag 24:) Jeg tok alikevel prøvene(Gjør som jeg får beskjed om:)) men fikk svar idag at progesteron var bare på 6, jeg spurt kontordamen om jeg kanskje skulle ta nye prøver, iog med jeg ikke hadde e.l før på dag 21, så jeg fikk beskjed om å ringe gyn på mandag og snakke med henne. Jeg håper det er håp enda! Har nemlig testet posetivt på e.l før uten å ha hatt det. Ble gentlig mye rot dette her, håper du skjønte hva jeg mente!

Vi må være optimister og krysse fingrene til det motsate er bevist!

Go helg til deg også

klem

hei igjen

blir litt flau jeg, så utrolig mange skrivefeil, det gikk litt fort:) men nok om det.

Ringte med legen idag, og hun viste ikke helt om vi skulle stole på e.l testen eller blodprøven, men vi skulle ta nye prøver i neste syklus.

Så nå prøver jeg å forbrede meg på en neg gravid test. Men jeg utelukker ingen ting, så det blir en nervepirrende uke dette her.

Blir noen spennende dager for deg også. krysser fingrene for deg:) har du fått bekjed om å ta blodptøver? Sist du var gravid,ble du da gravid med pergo?

klem

Det er jo fortsatt sjanse for at det er en liten spire derinne hos deg. It aint over till it's over...sier nå jeg.

Negativ el test idag tidlig, men det var jo egentlig bare å forvente. Men jeg syns det er den mest spennende tiden i pp-en, da føles det som det er masse muligheter...

Sist jeg ble gravid ja...nei, ingen pergo, ikke planlagt barn, den dagen jeg skulle hatt el ifølge kalenderen var vi i to forskjellige land..vi gjorde liksom alle de tingene man ikke skal gjøre når man prøver. og da satt den selvfølgelig. Så vi hadde jo tenkt at med en gang vi begynte å prøve på nr 2, så skulle den sitte. Hvor feil tok vi....Jeg lurer på om det kan ha skjedd noe med meg siden da...kan eggledere lukke seg på 3 år for eksempel...?

Iblant lurer jeg på om jeg liksom ikke kan bli gravid, og sønnen min var et sånt mirakel barn som ble til mot alle odds...

Nei uff, vil ikke ha slike negative tanker. Det skal bli baby på oss!!! nå er det sol og lyse kvelder og pergoen må virke! Lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...