Gå til innhold

slarkete ledd/ledd som sklir utav posisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har foreløpig ingen 100% diagnose men legen mener det er leddgikt...

Ibux har fungert glimrende på meg inntil for to uker siden og var da i full trening igjen hver dag...kjente meg øm i knærne den ene dagen og over natta kom alle de vonde smertene tilbake...overså smerten for det har jeg gjort tidligere og trente som normalt, i går sklei begge bekkenleddene utav posisjon noe som gjør noe inni hampen vondt og gjør halebeinet vondt også....er det noen av dere som har behandling /medisiner som har virket på deres slarkeledd? Manuellterapi får de på plass igjen, fysioterapi er også prøvd....

tenkte å prøve soneterapi noen som har prøvd det?

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

ser det er lenge siden innlegget ditt ble skrevet, men svarer likevel. Det du har hørtes ut som bekkenløsning! Jeg sliter fortsatt med dette etter 3,5 år. bekkenet ditt har glidd ut, smertene forplanter seg til knær, rygg skuldre,nakke. plutselig er bekkenet(rompa) vond igjen, dette må rettes på. Det som hjelper er forsiktighet ved løft og ikke stor vinkel i bekkenet når du løfter. tren kjernemuskulatur. terapi master har beviselig best effekt. men jeg har som sagt store problemer enda. så jeg må bare be deg om å være forsiktig nå! la leddbåndene i bekkenet få slappe av og ikke bli overbelastede. slapp av når det trengs. er dessværre alt for dårlig kunnskap blandt legene og helsepersonell. man må bli etterforsker selv og ta kroppen på alvor.

lykke til (håper du får lest dette...)

Skrevet

Heisan....monika tusen takk for svar!!

Jeg trener med terapi master en gang i uka + massasje og strekk av muskler.

Annen hver uke får jeg massasje med lavasteiner og lymfedrenasje

Har fått spesiallagede sko som gjør det bedre å gå

Tilpasset arbeidsplass ++++++

Legene og revmatologen min vet ikke hva som er galt med meg, så har vært innom bekhterev, bekkenleddsyndrom,ishalgi,fibromyalgi, sjøgren og nå har de begynt å gi meg opp så jeg har blitt henvist til smerteklinikken, revmatisk sykehus og øre, nese hals spesialist....får håpe de finner no mer ut nå...

Alle prøver ligger i grenseland så det er ikke godt å vite hva som er galt, regner med at jeg har en fullstendig diagnose om et par år....:)

Skrevet

huff det er slitsomt.....

ar du en lege som driver å henvender deg eller må du søke selv? Jeg vet hva som er feil (sånn ca), men føler at legen ikke har noe å gi. sier bare at han ikke kan noe om dette og at skolemedisin ikke kan noe om emnet.... har nå brukt mye penger på naprapat og privat fysioterapeut, men sliter fortsatt med like mye smerter. Er forsåvidt på beina, men har vondt for alt utenom å ligge. Er kommet dithen nå at guttungen er 3,5 år og har lyst på ett barn til, men vet ikke om jeg tør. Kommer jeg da til å klare å stå på beina? Må vel kanskje bare si til legen at han må henvise meg til diverse spesialister for å bestemme konkret hva feilen er. Hvor i bekkenet det evt. er feil...Hvordan klarer du ditt dagligliv? har du fått smertestillende som virker? Har du hatt dette siden før du fikk barn?

he he det ble litt mye...

Selv bruker jeg forresten masai sko(mbt) de er fantastisk gode!

Skrevet

Mine leger klarer ingenting, alle tester og resultater er blitt gjort for jeg har pushet dem, hadde det vært opp til dem hadde jeg ligget hjemme i sofaen med helt forferdelige smerter...

Jeg fikk sjeket beina for et par uker siden hvor stor beinlengde forskjell jeg hadde og det viste seg at jeg hadde 1,5 cm forskjell på beina så nå har jeg fått innleggsåle i den skoen og det er helt fantastisk hvordan det har hjulpet. Første uken var helt jævlig å gå med sålen,og tok den ut hele tiden. Nå har jeg blitt vant til den og hevelsene er gått nesten bort.....

Jeg går til massasje annenhver uke, blir da massert i 2 timer, går til fysio hver uke der jeg får massasje før jeg trener med slynger, har nå blitt så god at jeg har begynt med svømming i varnt basseng, først øvelser i varmt basseng, så litt hardere øvelser i boblebad siden vannet er varmere der (38grader) og sist sauna.

Spiser ikke hvete, unngår svinekjøtt,brus,sjokolade og prøver å unngå salt og sukker....

Skal få meg masai sko neste mnd...må bare bli litt mer stabil i beina og regner med at om en mnd er jeg klar....

Smertestillende: Begynte på Voltaren= Måtte slutte pga av noen sinnsyke kolikksmerter, trodde jeg var døden nær ha ha

Ibux= Virket veldig godt smertestillende og betennelsedempende med en gang men virket ikke lenge om gangen, men etter 4 mnd med dem tok de ikke hevelsene lenger desverre.

Har du tatt prøver for revmatisme forresten??

Brexidol= Har jeg gått på ca 3 uker nå, alle hevelser er nesten borte og jeg kan se hoftebeina igjen og vristen, kan nå trene nesten skikkelig siden brexidolen har hjulpet så godt..i tillegg virker den myyyyyye lenger enn ibuxen....

• 1 måned senere...
Skrevet

hei.

er lenge siden du skrev her nå, men jeg tar sjangsen.

er det flere ledd enn bekkenet som slærker hos deg?

det er godt mulig at du lider av HMS -HyperMobiltSyndrom.

I norge er det lite kunnskap om dette, i danmark blir det regnet som like vanlig som diabetes type 2!

kjennetegn er betennelser, hovne, vonde ledd som ofte går ut av ledd, litt sånn ubestemmelige smerter, plutselig tømte jernlagre....

metoden for å bli bedre av dette, er riktig trening, riktig kosthold og så kan du bruke naproxen som smertestillende. det er mindre sterkt enn brexidol samt at du slipper kvalme etc som følger med.

HMS går ofte i arv fra mor til datter, men også menn får det. De fleste med HMS som ikke får behandling utvikler etterhvert forskjellige typer leddgikt/rheumatisme som resultat av slitasje,

men det er veldig vanlig at en tar rheumatest på rheumatest uten å få noen resultater, og at en omtrent blir stemplet som hypokonder.

kjenner du deg igjen i dette? i tilfelle kan du jo sende meg en pm, så kan jeg fortelle deg litt mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...