Gå til innhold

Han vil ikke ha puppen lengre!

Anbefalte innlegg

Gutten min vil ikke ha puppen min mer! Jeg legger han til, og han suger i et par minutter (toppen tre minutter) så begynner han å skrike. Så suger han til han svelger en gang, så skriker han igjen. Har byttet ammestillinger, men det hjelper ikke. Han er litt roligere på morgenen, og kvelden, når vi ammer i senga, men han er kjapp alikevell, og tømmer ikke brystet helt. Får ut 5-20 ml fra begge brystene etter han er "mett". Så jeg har pumpet ut melken, og flasken tar han uten problemer. Han er 8 uker gammel, men jeg bruker den trangeste tuten på flaska, så det ikke skal bli enda verre med puppen. Han er også veldig glad i smokken sin. Hvorfor vil han ikke ha puppen?? Det er jo ikke melken det er noe galt med, han vil bare ikke ha den fra puppen.. Dette er skikkelig vondt for meg, håper noen har noen gode råd...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8713603-han-vil-ikke-ha-puppen-lengre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skriver hun jo at barnet er 8 uker...

Kommer bare til å tenke på meg selv da Adrian var på den alderen. Han holdt på sånn, sugde litt, kavet, sugde litt, kavet.

Hos meg var det en blanding av en enorm utdrivningsrefleks og luft som var årsaken. Jeg var ganske fortvilet, men det gikk over av seg selv.

Da han var 4 måneder så begynte han med det samme, men da pga. at han ikke var sulten nok og at han syntes utdrivninga var for treg...!

Så det jeg prøver å si er at årsaken kan være så mangt, og at det godt kan hende at det blir bedre før du vet ordet av det.

Jeg stresset veldig med det da han var to mnd, og det gjorde ikke saken noe bedre. Ikke press han til puppen, la han die når han har lyst. Kanskje det gir seg.

Det er min erfaring, men jeg er ingen ammehjelper.

Ja, jeg blir jo ganske stresset jeg også, han merker nok det...! Gav du noe tillegg? Jeg kjøpte nan i dag, bare for å sjekke om han var sulten. Gav han pupp i nesten en time, så slukte han 100ml rett etterpå.. Burde jeg fortsette med å gi han? Han virket jo kjempesulten stakkars... Burde jeg reise til helsestasjonen?

Jeg hadde litt is i magen, så jeg ga ikke tillegg. De fleste barn vil nok ta flaske etterpå, tror jeg...

Det hjalp hos meg da jeg senket skuldrene mine noe hakk, og pluselig spiste han som normalt igjen.

Tror ikke det er noe vits å prøve så lenge som en time dersom han holder på på den måten. Pakk bort puppen, og prøv igjen om en stund. Vær sikker på at han er sulten når du prøver.

Du kan jo kontrollveie på helsestasjonen, så ser du om vektoppgangen er bra.

Har du tenkt på hvorfor han gjør sånn? Er det noe her som kan stemme? http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=118

Men altså... ammehjelperne her har sikkert noen gode råd... jeg bare synser jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...