Loveangel Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Ble kjempe trist etter jeg var til JM i dag.... Hun fikk såvidt inn fingeren i livmoren,men det var det liksom.. Så nåååååå er jeg fortvila kan dere tro... er sååååå lei!!!!!!!! Noen gode råd for å bli moden??????
Fiskmedjunibarnimagen Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Hei Skjønner at du er lei, men du har egentlig 12 dager igjen og på de dagene kan det skje mye. I tillegg er termin bare en veiledende dag for fødsel, det er godt mulig at barnet ditt er "fødeklart" først 10 dager etter terminen du har fått oppgitt. Det beste er vel å la naturen ordne opp og la barnet sette i gang fødselen når det er klart. Selv gikk jeg 14 dager over før jeg ble satt i gang og likevel brukte legene 3 dager på å få kroppen min i fødsel. Selv hadde jeg gjort alt jeg hadde hørt om av triks og behandlinger, uten hell. Det viste seg til slutt at barnet var typisk uke 40 og likevel ikke overtidsbarn. Terminen var satt feil, pga stort barn. Denne gangen sier legene at vi skal følge opp med jevnlig ultralyd i stedet for å sette i gang fødselen når kroppen stritter i mot. Det beste for mor og barn er at denne prosessen starter naturlig av seg selv. Masse lykke til!!
veslefrikk fødte storefrikk;) Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Vet ikke om dette er til trøst, men jeg har nå gått 6 dager over termin og har 3 cm åpning, moden og mjuk og hodet har vært festet en god stund.. Altså, jeg er kjempemoden og har vært det i nesten 2 uker, men ingen baby. Så babyen kommer når den er klar for det (og ikke når jeg er det, dessverre), og trur ikke det er så mye man kan gjøre med det.. Har også blitt strippet uten hell... Det er mange som ikker er moden den ene dagen, mens dagen etter er saken noe helt annet. Så jeg tror ikke du skal være for deppa, det kan fortsatt skje masse på den tiden du har! Jeg ble så og si moden over natten:) Selv om det ikke ser ut til at det har gjort at ting har gått noe fortere.. Men jeg har en sterk mistanke av at min modning skjedde etter ett par timer i "høyet" ilag med kjæresten min, så det er kanskje verdt ett forsøk? Lykke til!
Loveangel Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2007 Ja jeg vet jeg egentlig har 12 dager og gjerne 14 dager etter det igjen, men grunnen til at jeg er så mektig lei nå, er fordi i desember 2005 fikk jeg mitt barn nr 3... April 2006 slo testen positivt ut igjen,og jeg gikk da gravid i 7-8 uker,før det ble oppdaget at jeg var gravid utenfor livmoren.så da ble jeg jo operert. Vi bestemte oss da for at vi ikke skulle prøve igjen på lenge( selv om dette var ikke planlagt) men etter 3 uker,følte jeg at det var noe på gang igjen,og jeg tok test. Den slo positivt ut med engang,men det kunne være pga jeg fortsatt kunne ha i meg hcg hormonet etter exuen 3 uker tilbake. Så da ble jeg sendt på KK haukeland 1 gang i uken i 3 mnd,for å ha skikkelig oppfølging med meg i tilfelle det var utenfor på nytt. Noe det da ikke var. så da etter 3 mnd,var jg på kk 1-2 ganger i mnd frem til jeg var 6 mnd på vei,og fikk hele tiden konstantert at termin og slikt stemte med 2 april.. Så jeg har i bunn gått gravid nå siden april 2005,men med et pause opphold på 4 mnd... nå skjønner dere at jeg er kraftig lei?????
Loveangel Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2007 Med mitt 3dje barn ble jeg satt i gang,var ikke moden, men fikk en pille kl 9 om morran.lå i ro i 2 timer(samme stilling) og reiste hjem etter på. KL 14 kom første rien,og kl 20 var prinsen min født, så ja man kan nok bli moden ganske kjapt ja,heldigvis :=) Ja en kjapp en i senga ja.. hmmmm hadde jeg hatt en mann som var like kåt som mange andre menn,ja da hadde det vært kjekt. men min mann,ja akk, stakkar han tror at han kan skade babyen,så det endeer opp med en kjapp en kansje 2 ganger i uken... KJIPT!!!!
veslefrikk fødte storefrikk;) Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 Huff.. ja, da kan jeg veldig GODT forstå at du er lei.. I tillegg sitter jeg her som en liksom "bedreviter", men er førstegangs, hehe.. Huff, hva er det med mannfolk og det herre me å skade babyen? Blir litt irritert når den kommer, hehe, men så er de jo litt søte også.. når de faktisk tror det Men håper du slipper å bli satt igang slik som sist, og måtte du modnes fort:) *krysse fingrene* så mæi jeg få slenge inn at jeg håper modningen min snart kommer til nytte! (",)
~Simelisa & Marina~ Skrevet 21. mars 2007 #7 Skrevet 21. mars 2007 akkupunktur eller ha masse sex og føttene opp etter veggen og la mormunnen bade i sæd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå