Gå til innhold

er det normalt for babyer på 2 mnd å spise så mye?

Anbefalte innlegg

lillegutt er nå 2 mnd og spiser noen ganger 200ml.

er det vanlig?

ike alle måltidene han spiser så mye. nå gulper han også mye under måltidet.

er det normalt?

også blir han sutrete under måltide, han skal liksom spise og sutre samtidig og det går jo ikke, noen ganger skriker han også.

blir litt slitsomt når det er de fleste måltidene altså.

noen som vet hva det kan komme av og tips?

setter stooor pris på svar =)

Fortsetter under...

Jeg har ei jente på 7 uker, og har det litt på samme måte. Sjelden hun spiser 200 ml, men hun spiser mye! Veier allerede 5,5 kg.

Hun spiser ca. 7 måltider pr dag (noen ganger 8) og får i seg alt fra 100 - 170 ml pr. måltid. Noen ganger skriker hun selv om jeg tror hun har spist nok, så da går jeg og blander litt til.. Hun kaster seg over flasken som om hun skulle være kjempesulten, men begynner ofte å sutre samtidig. Har funnet ut at hun da enten har vondt i magen eller er veldig trøtt. Bruker maten litt som trøst.. Ikke godt å vite egentlig.

hei

off, forstår hvordan du har det.. min jente tuller også mye med måltidene.. sutrer, vrenger seg vekk o.l veldig strevsomt! men kanskje det er for lite hull i flasken hans? eller at han ikke liker flaskesmokkene??

jenta mi er snart 3 mnd å det meste hun spiser på et måltid er 145ml, sp i forhold til henne er det mye..hihi.. men barn er forskjellige, det finnes ingen fasitt på hvor mye barnet skal spise. barnet ditt tar det han vil ha og så lenge han er fornøyd med det, så er det verken for lite elle for mye=)

lykke til videre...

kan foressten gi deg det tipset at hvis han gulper mye er det lurere å gi han mindre måltider flere ganger i døgnet en store. mi jente gulper også mye, men har bedret seg etter at jeg begynte å gi henne mindre mengde pr måltid, men hyppigere!

Hei. Jenta mi har drukket 180ml siden hun var 8 uker og nå er hun snart 3mnd og drikker mellom 180-220ml. Det er en del ja. Men kan jo ikke la være å mate henne heller. hun spiser 5 måltider på dagtid, og gjerne 1 på natten.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...