Gå til innhold

Mauritius med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Noen som har vært på Mauritius med barn her? Har to viltre barn på 3 og 5, og jeg vil ikke føle at vi "forstyrrer", dvs at det bare er nygifte og par forøvrig, "æsj, der kommer den bråkete familien...".

Fint om noen har erfaring, tips om hoteller som er ok for oss med barn.

Fortsetter under...

Skrevet

Var på Mauritius for noen år siden, leide privat leilighet og anbefale INGEN å gjøre det igjen. For nesten alle de store hotellene har "tatt" de beste strendene. Dvs du kan gjerne komme å bade og kose deg, men solsengene, og alle aktivitetene (kajakk, tråbåter osv) er forbeholdt hotellets gjester. Vi fikk under tvil lov til å spise lunch på en av strandrestaurantene der (for de også tilhørte hotellet...).

Men det jeg egentlig skal fram til er; på flere av hotellene vi gikk forbi var det flere barnefamilier som bodde. Vet ikke hvordan dere har planer om å reise (charter eller pakke selv fra nettet?), men et tips er å sjekke hjemmesidene til de store charterselskapene og se hvilke hotell de anbefaler til barnefamilier for så å evt booke disse hotellene selv på nettet..

En ting til; I sikkerhetskontrollen på Mauritius må man ha bevis på hvor man skal bo hvis ikke kan de nekte deg innreise (de gjør visst dette for å forhindre ryggsekkturisme...)

God tur, kos dere masse, det er en vakker øy!

PS: Et lite tips til; hvis dere skal til hovedstaden Port Louis så prøv å gå på matmarkedet så tidlig som mulig, fisk lukter ikke så godt på ettermiddagen i 38 grader ;)

Skrevet

Tusen takk for tips begge to. Nå ble jeg om mulig enda mer reisesyk. Vurderer å reise i juni, må bare sjekke det med klima i denne perioden.

Skrevet

Hei! Jeg er selv fra Mauritius og har nettop vært der på ferie. Vi leier alltid privat bungalow hver gang vi er der nede, mye mye billigere enn å bo på hotellet!

I juni er det vinter der, temperaturen er mellom 14-19 grader, det er litt kaldt hvis du skal ta med barn.

Det er mange barnefamilier som er på ferie der, det er et veldig fint sted for barn!

God tur og kos dere masse hvis dere skal dit!

Skrevet

Har nettopp kommet hjem fra en måneds pappapermisjon på Mauritius. Vi hadde med jentene våre på 7 mnd og 3 år og leide bungalow. Barna var hjertelig velkomne overalt. Folk tok ofte kontakt med oss og ville snakke og kose med dem. Vi hadde dem med på to turer med katamaran og til og med ned i ubåt. Det var aldri noe problem. På spisesteder ble vesla ofte tatt med en runde på armen. *Vi så mange andre barnefamilier fra hele europa.

Vil anbefale Mauritius på det sterkeste. Vi ble ikke syke selvom vi spiste mat på diverse steder. Det føltes trygt å være der og vi var velkomne overalt. Nå dro vi på den varmeste tiden og hadde ca 30 grader døgnet rundt. Det eneste jeg derfor vil anbefale er å ha aircondition på soverommene på sommeren der nede. I juni er det jo ikke på langt nær så varmt. Som en god norsk sommer har jeg hørt. Vi bodde i Pereybere, men besøkte også noen venner ved Trou aux Biches. Begge steder finnes mange private bungalowanlegg, Se feks i Lonely Planet for å finne et sted.

• 5 uker senere...

Annonse

Skrevet

Hvis dere vil bo på resort så sjekk ut Le Cannonier v/Grand Bay - flott sted med 3 strender, en rekke aktiviteter og midt i blinken for barnefamilier! Har miniclub, minikino, minimiddag etc..

For litt rimeligere resorts sjekk www.verandagroup.com da de har litt mindre resorts i ca 3* standard rundt omkring på øya. På Pointe Aux Biches har de t.o.m familierom slik at barna har et separat soverom med køyer.

Ellers er det topp å leie en duplex i et bungalowanlegg hvor man har en egen liten leilighet over 2 plan, basseng + enkelte andre fellesfasiliteter. En mellomting mellom å bo helt på egenhånd og på resort. Eks på steder er f.eks Beach Villas.

Vær bare oppmerksom på at Mauritius ikke har de flotteste og fantastiske strendene, men de har en rekke andre ting som veier opp for det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...